.:: Forum :.. Strona Główna .:: Forum :..
Osoby zamieszczające wypowiedzi na Forum rozpowszechniają swoje wypowiedzi na własną odpowiedzialność. Każdy wyrażający swoje opinie na Forum ponosi odpowiedzialność za wszelkie roszczenia osób trzecich z tytułu naruszenia praw tych osób.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload
 Ogłoszenie 
WALCZYMY O WOJEWÓDZTWO RADOMSKIE       Regulamin Forum     Przydatne narzędzia i gadżety: Jak cytować artykuły z prasy? | Logotypy do cytowań

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[LUBLIN] Zintegrowany System Miejskiego Transportu Publiczne
Autor Wiadomość
Psycho_Mantis 
Moderator


Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 2185
Skąd: Radom (Os. Południe)
Wysłany: Nie Lis 28, 2010 12:33 pm   [LUBLIN] Zintegrowany System Miejskiego Transportu Publiczne



Zintegrowany System Miejskiego Transportu Publicznego w Lublinie

Kategoria: transport miejski | Dotyczy: Rozwój Polski Wschodniej , Rozwój Polski Wschodniej - Lubelskie

projektodawca: Urząd Miasta Lublin
lokalizacja: Lublin
działanie: III.1. Systemy miejskiego transportu zbiorowego
wartość projektu: 317 920 000 zł (w tym wartość dofinansowania z UE: 270 220 000 zł)

Realizacja zakłada kompleksową przebudowę systemu komunikacji miejskiej w Lublinie. Wiąże się to m.in. z budową 34 km nowych tras trakcji trolejbusowej i zajezdni przy ul. Grygowej, przebudową ulic i skrzyżowań oraz kupnem 70 trolejbusów i 100 autobusów





Opis projektu

Realizacja zakłada kompleksową przebudowę systemu komunikacji miejskiej w Lublinie. Wiąże się to m.in. z budową 34 km nowych tras trakcji trolejbusowej i zajezdni przy ul. Grygowej, przebudową ulic i skrzyżowań oraz kupnem 70 trolejbusów i 100 autobusów.

Zakres prac obejmuje:
* budowę nowych tras trakcji trolejbusowej o łącznej długości ok. 34 km, obejmujących następujące ulice: Abramowicka, Andersa, Mełgiewska, Grygowej, Droga Męczenników Majdanka, Doświadczalna, Bohaterów Monte Cassino, Wileńska, Głęboka, Armii Krajowej, Jana Pawła II, Filaretów, Zana, Nadbystrzycka, Muzyczna, Krochmalna, Gazowa - Młyńska, Zemborzycka, Diamentowa, Chodźki, Czapskiego, Szeligowskiego, Choiny, Unii Lubelskiej, Podzamcze, Lwowska i Unicka,
* budowę nowej zajezdni trolejbusowej przy ul. Grygowej i placu postojowego w rejonie ulicy Zembrzyckiej - Diamentowej,
* zakup nowych trolejbusów – 70 szt.,
* zakup nowych autobusów – 100 szt.,
* budowę systemu zarządzania ruchem w Lublinie, którego zadaniem będzie m.in. usprawnienie funkcjonowania transportu publicznego poprzez zastosowanie priorytetów na skrzyżowaniach czy zmianę organizacji ruchu w ścisłym centrum miasta,
* przebudowę ulic i skrzyżowań w ramach rozbudowy sieci trakcji trolejbusowej: przebudowę ulicy Doświadczalnej, Drogi Męczenników Majdanka wraz z budową pętli; przebudowę ulicy Abramowickiej wraz ze skrzyżowaniem z ul. Kunickiego; budowę pętli w ul. Abramowickiej; przebudowę skrzyżowania Zemborzycka – Diamentowa wraz z budową pętli; przebudowę ronda Jana Pawła II – Armii Krajowej wraz z budową sygnalizacji; przebudowę skrzyżowania Al. Kraśnicka – Bohaterów Monte Cassino; przebudowę ul. Chodźki i Czapskiego z sygnalizacją świetlną; budowę pętli przy ul. Choiny; przebudowę skrzyżowania Unicka – Lubartowska.

Cel i planowane rezultaty

Cel projektu to poprawa dostępności komunikacyjnej województwa oraz rozwój funkcji metropolitalnych Lublina.

Realizacja wpłynie na wzrost liczby projektów z zakresu zintegrowanego ekologicznego transportu miejskiego i liczbę zakupionego taboru komunikacji miejskiej. Powiąże funkcjonalnie Lublin z gminami ościennymi. Inwestycja będzie podstawą do realizacji w przyszłości wspólnych projektów transportu publicznego z gminami sąsiadującymi.

Kto skorzysta dzięki projektowi

Mieszkańcy Lublina, województwa lubelskiego oraz całego obszaru Polski Wschodniej.


-----------------


Program Rozwoju Polski Wschodniej to piękna sprawa. Szkoda, że dzięki podziałom według NUTS-3 my się nie łapiemy na te 2,2 miliarda zł. Dodam, że w tych województwach rozwija się przede wszystkim uczelnie, remontuje drogi, buduje parki technologiczne czy szykuje miejsca pod inwestycje czyli wszystko to czego potrzeba w Radomiu :D
_________________
Os. Południe w Radomiu:
> https://www.facebook.com/Os.Poludnie
> http://www.OsiedlePoludnie.pl
 
 
PiRo 

Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 388
Skąd: Radom - Lublin
Wysłany: Nie Lip 03, 2011 4:58 pm   Re: [LUBLIN] Zintegrowany System Miejskiego Transportu Publi

Psycho_Mantis napisał/a:
Dodam, że w tych województwach rozwija się przede wszystkim uczelnie, remontuje drogi, buduje parki technologiczne czy szykuje miejsca pod inwestycje czyli wszystko to czego potrzeba w Radomiu :D

Mały odkop- w kontekście Lublina nie było poczynionych żadnych inwestycji w tym zakresie (nie licząc wybudowania 300 m ulicy Krępieckiej i przebudowy Doświadczalnej na odcinku gospodarstwo UP - strefa ekonomiczna). Inwestycje na drogi kuleją, projekt parku naukowo-technologicznego leży od paru lat w zamrażarce.
Jedynie w pełni to wykorzystują, choć pewne projekty (np. uruchomienie kognitywistyki na UMCS'ie czy Centrum Innowacji Rolniczej UP) budzą pewne wątpliwości natury praktycznej...
Reasumując- Lublin to ekonomiczny marazm, choć kto wie... może jak się tam paru obudzi to za parę lat będzie to fajne miasto. Potencjał ma. Brak tylko dobrego menadżera.
 
 
 
PiRo 

Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 388
Skąd: Radom - Lublin
Wysłany: Nie Lip 10, 2011 9:51 pm   

ZSTP, Lublin 2011-2015, akt I
 
 
 
Mathevv 

Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 645
Skąd: Radom (Os. Południe)
Wysłany: Czw Sie 09, 2012 8:48 pm   

http://www.sip.ztm.lublin.eu/ - W tym tygodniu ZTM Lublin uruchomił stronę internetową, na której pasażerowie mogą sprawdzić, gdzie znajduje się interesujący ich autobus bądź trolejbus. W tej chwili strona znajduje się w fazie testów. W przyszłości ma pokazywać nawet takie szczegóły jak numer taborowy pojazdu.
 
 
 
Psycho_Mantis 
Moderator


Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 2185
Skąd: Radom (Os. Południe)
Wysłany: Czw Sie 09, 2012 10:48 pm   

Muszę przyznać, że w porównaniu do czasów kiedy ja studiowałem w Lublinie (zagłębie Jelczy, prywaciarzy etc.) wiele się tam zmieniło :)
Pytanie czy busy dalej mają kardynalne opóźnienia przez korki w centrum w szczycie? Bo czy mercedes czy jelcz korków nie przeskoczy a widzę, że dalej się tu buspasów niedorobili > http://www.mmlublin.pl/40...a?category=news
_________________
Os. Południe w Radomiu:
> https://www.facebook.com/Os.Poludnie
> http://www.OsiedlePoludnie.pl
 
 
Mathevv 

Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 645
Skąd: Radom (Os. Południe)
Wysłany: Pią Sie 10, 2012 8:08 am   

Oczywiście zdarzają się kilkuminutowe opóźnienia, spowodowane korkami w godzinach szczytu. Ale mimo wszystko w tej chwili punktualność lubelskich autobusów muszę uznać za przyzwoitą.
 
 
 
Psycho_Mantis 
Moderator


Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 2185
Skąd: Radom (Os. Południe)
Wysłany: Pią Sie 10, 2012 11:15 am   

Mathevv napisał/a:
Oczywiście zdarzają się kilkuminutowe opóźnienia, spowodowane korkami w godzinach szczytu. Ale mimo wszystko w tej chwili punktualność lubelskich autobusów muszę uznać za przyzwoitą.

A to nagle na Racławickich, Al. Tysiąclecia, 3 Maja, Lipowej i, Krakowskim Przedmieściu punkty teleportacyjne postawili? :D Ja pamiętam jak w piątki trasę sprzed KULu do dworca PKS pokonywałem szybciej PIESZO niż busem 57, który przyjeżdżał opóźniony, a potem łapał dodatkowo jeszcze min. 15 minut opóźnienia :P
_________________
Os. Południe w Radomiu:
> https://www.facebook.com/Os.Poludnie
> http://www.OsiedlePoludnie.pl
 
 
Mathevv 

Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 645
Skąd: Radom (Os. Południe)
Wysłany: Pią Sie 10, 2012 9:03 pm   

Z tego co zauważyłem to duże korki są tylko w okolicach godziny 16 i tylko na Racławickich oraz Piłsudskiego - wtedy z akademika na Dobrzańskiego na KUL można jechać nawet godzinę. ;-) Ale tragedii nie ma, naprawdę. :grin:
 
 
 
Psycho_Mantis 
Moderator


Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 2185
Skąd: Radom (Os. Południe)
Wysłany: Pią Sie 10, 2012 11:43 pm   

Mathevv napisał/a:
Z tego co zauważyłem to duże korki są tylko w okolicach godziny 16 i tylko na Racławickich oraz Piłsudskiego - wtedy z akademika na Dobrzańskiego na KUL można jechać nawet godzinę. ;-) Ale tragedii nie ma, naprawdę. :grin:

Naprawdę nie chce mi się w to wierzyć. Za moich czasów stały, dosłownie, wszystkie wymienione ulice. W piątek popołudniu totalnie stała cała Al. Tysiąclecia aż do Al. Solidarności no i oczywiście cała Al. Solidarności,. Kraśnicka i inne wymienione ulice :P
_________________
Os. Południe w Radomiu:
> https://www.facebook.com/Os.Poludnie
> http://www.OsiedlePoludnie.pl
 
 
Mathevv 

Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 645
Skąd: Radom (Os. Południe)
Wysłany: Sob Sie 11, 2012 8:12 am   

Z korkiem na ul. 3 maja się jeszcze nie spotkałem, Aleja Tysiąclecia i Krakowskie Przedmieście faktycznie się lekko korkują, ale można w miarę sprawnie przejechać (choć ze dwie zmiany świateł trzeba przestać). Alei Solidarności nie liczę, bo tam żaden autobus nie jeździ :razz: poza "5" o marginalnym znaczeniu na tym odcinku. A Lipowa? Dłuższe korki się tworzą u nas na Wierzbickiej. ;-) Kraśnicka faktycznie lubi się "przytkać" - wyleciała mi z pamięci.. :lol:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 10