.:: Forum :.. Strona Główna .:: Forum :..
Osoby zamieszczające wypowiedzi na Forum rozpowszechniają swoje wypowiedzi na własną odpowiedzialność. Każdy wyrażający swoje opinie na Forum ponosi odpowiedzialność za wszelkie roszczenia osób trzecich z tytułu naruszenia praw tych osób.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload
 Ogłoszenie 
WALCZYMY O WOJEWÓDZTWO RADOMSKIE       Regulamin Forum     Przydatne narzędzia i gadżety: Jak cytować artykuły z prasy? | Logotypy do cytowań

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Ulica Limanowskiego
Autor Wiadomość
redoxygene 
Moderator


Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 2547
Skąd: Radom
Wysłany: Śro Lut 05, 2014 5:23 pm   

Ale korkowanie się skrzyżowań a baspasy to odrębne kwestie. Stąd na Limanowskiego jako ulicy są niepotrzebne, ale przy skrzyżowaniu na Borkach i przy Rondzie priorytet i owszem.
 
 
Psycho_Mantis 
Moderator


Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 2185
Skąd: Radom (Os. Południe)
Wysłany: Śro Lut 05, 2014 7:25 pm   

redoxygene napisał/a:
Ale korkowanie się skrzyżowań a baspasy to odrębne kwestie. Stąd na Limanowskiego jako ulicy są niepotrzebne, ale przy skrzyżowaniu na Borkach i przy Rondzie priorytet i owszem.

Noe nie. Buspas by się kończył za przystankiem przy schronisku. Więc auta by mogły blokować tylko lewy pas, a potem bus by się wciskał i miał przed sobą "korek " na 5 aut.
_________________
Os. Południe w Radomiu:
> https://www.facebook.com/Os.Poludnie
> http://www.OsiedlePoludnie.pl
 
 
pitagor 
Moderator
Rowerowy Maruda


Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 830
Skąd: Radom, Ustronie
Wysłany: Śro Lut 05, 2014 8:43 pm   

gawu7 napisał/a:
progi zwalniające i ograniczenie do 30 km/h, poszerzyć chodniki, zbudować ścieżkę rowerową i oddzielić ją od jezdni. Miasto jest dla pieszych, a ulice w miastach nie mogą być autostradami

Popełniasz błąd. Jeśli chcesz ograniczyć prędkość do 30 km/h to nie ma potrzeby stosowania wydzielonych DDR, mało tego nie ma potrzeby stosować jakiejkolwiek dedykowanej infrastruktury dla rowerzystów.

Wg mnie:
- max 50 km/h
- 1x2
- szersze chodniki
- pasy rowerowe
- przywrócenie zlikwidowanego przejścia przy Chopina
- azyle na wszystkich przejściach
- buspasy - tylko tam, gdzie są potrzebne czyli w rejonie skrzyżowań (w pobliżu ronda i 1905 Roku / Maratońskiej)
- zmiana geometrii jezdni wymuszająca zmniejszenie prędkości przy przejściu obok RCKiK

Statystyka 2007-2012. Dane tylko dla skrzyżowań i przejść (pominąłem odcinki pomiędzy):

Wszystkie zdarzenia:
LIMANOWSKIEGO / CHOPINA - 17 zdarzeń
LIMANOWSKIEGO / OBROŃCÓW - 26 zdarzeń
LIMANOWSKIEGO / LUSTRZANA - 6 zdarzeń
LIMANOWSKIEGO / TYTONIOWA - 35 zdarzeń
LIMANOWSKIEGO / DĘBOWA - 10 zdarzeń
LIMANOWSKIEGO / MŁODZIANOWSKA - 18 zdarzeń
LIMANOWSKIEGO / PRZECHODNIA - 14 zdarzeń

Potrącenia pieszych (przejścia):
LIMANOWSKIEGO / CHOPINA - 7 potrąceń
LIMANOWSKIEGO / LUSTRZANA - 5 potrąceń
LIMANOWSKIEGO / MŁODZIANOWSKA - 16 potrąceń
LIMANOWSKIEGO / TYTONIOWA - 4 potrąceń
LIMANOWSKIEGO / OBROŃCÓW - 1 potrąceń
_________________
http://bractworowerowe.ats.pl
http://bractworowerowe.blox.pl
Ostatnio zmieniony przez pitagor Śro Lut 05, 2014 9:38 pm, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
gawu7 
Radom

Dołączył: 27 Maj 2012
Posty: 192
Skąd: Radom/Warszawa
Wysłany: Śro Lut 05, 2014 8:53 pm   

pitagor napisał/a:
Popełniasz błąd. Jeśli chcesz ograniczyć prędkość do 30 km/h to nie ma potrzeby stosowania wydzielonych DDR, mało tego nie ma potrzeby stosować jakiejkolwiek dedykowanej infrastruktury dla rowerzystów.

Przyznam się że nie wiedziałem o tym

pitagor napisał/a:
- pasy rowerowe

rozumiem że pasy rowerowe na poziomie jezdni, a nie lepiej standardowe ścieżki rowerowe na poziomie chodnika ? Myślę że zwiększyłoby to poczucie bezpieczeństwa rowerzystów. W reszcie się zgadzamy ;-)
 
 
pitagor 
Moderator
Rowerowy Maruda


Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 830
Skąd: Radom, Ustronie
Wysłany: Śro Lut 05, 2014 9:50 pm   

gawu7 napisał/a:
Myślę że zwiększyłoby to poczucie bezpieczeństwa rowerzystów

Poczucie bezpieczeństwa to ważna rzecz. Jednak rowerzysta jadący pasem dla rowerów czyli de facto po jezdni jest bardziej zauważalny i przewidywalny dla kierowców. Nie musi również drżeć o swoje bezpieczeństwo na każdym wjeździe bramowym i każdym skrzyżowaniu. Kierowcy w Polsce są nauczeni obserwować jezdnię a nie chodniki czy przylegającą do niego DDR. Stąd, wbrew pozorom, na wydzielonych trasach rowerowych jest więcej wypadków niż, gdy wcześniej rowerzyści poruszali się na zasadach ogólnych jezdnią. Przykład tego mamy na 1905 Roku. Przed budową DDR w każdym roku było 0 wypadków z udziałem rowerzystów. Po wybudowaniu w pierwszym niepełnym (ulicę oddano zdaje się w maju) doszło do 5 potrąceń. Oczywiście wraz z pojawieniem się infrastruktury rowerzystów przybyło niemniej przez wujowy projekt, brak ciągłości, kierowców wymuszających pierwszeństwo na wjazdach wypadków jest więcej a teoretycznie nie powinno być ich w ogóle, bo przecież jest wydzielona DDR!
_________________
http://bractworowerowe.ats.pl
http://bractworowerowe.blox.pl
 
 
redoxygene 
Moderator


Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 2547
Skąd: Radom
Wysłany: Śro Lut 05, 2014 10:16 pm   

Psycho_Mantis napisał/a:

Noe nie. Buspas by się kończył za przystankiem przy schronisku. Więc auta by mogły blokować tylko lewy pas, a potem bus by się wciskał i miał przed sobą "korek " na 5 aut.


I to ma uzasadniać powstanie buspasa na prawie dwóch kilometrach? Ulica ma poza tym 2 kierunki. Nie ma na niej, nie było i nie będzie żadnych problemów z ruchem komunikacji tak, jak jest np. na 25 Czerwca, bo autobusów jest tam relatywnie mało i nie powinno być nigdy znacząco więcej, ruch samochodów też się nie zwiększy tak, żeby cała ulica stała, jak i żaden z tych autobusów nie ma problemów z przemieszczaniem się na całym ciągu ulicy poza dwoma skrzyżowaniami na końcach tejże. Po jaki wał zatem buspas na wysokości Obrońców, Lustrzanej, Tytoniowej, czy Młodzianowskiej? Dla idei? Żeby skrócić czas przejazdu o 1 minutę? Problemem Limanowskiego jest to, że jako nieliczna z ulic typowo miejskich ma charakter wyjątkowo ściekowy, tam nie tylko nie da się pojechać na rowerze, bo strach, ale tam nie da się przejść przez jezdnię, a spacer po chodniku przyprawia o dreszcze. Problemów tych nie da się rozwiązać, zachowując obecną geometrię, z zewnętrznym pasem tylko dla autobusów, który z powyższych przyczyn jest potrzebny jak zającowi dzwonek, a który wymusi to, że nawet pół lewoskrętu i trawnika nie będzie. Stąd też powinna się zmienić geometria, a to wymusza zwężenie do jednego pasa i pas rowerowy.
Buspasy w cudowny sposób nie rozwiążą problemu tylko tych dwóch skrzyżowań, stąd też mowa tylko o priorytecie na skrzyżowaniach. Jak? A kawałkiem wydzielonej relacji tylko dla autobusów. W przypadku Borek jeden pas dla samochodów cały czas, a pas zewnętrzny dla rowerów za główną bramą cmentarza przechodzący w pas rowerowo-autobusowy z przystankiem, z którego samochody będą mogły jechać tylko w prawo, a w przypadku ronda - od Młodzianowskiej jeden pas ogólny i jeden autobusowo-rowerowy z przystankiem i dozwolonymi wszystkimi relacjami, również umożliwiający samochodom osobowym tylko skręt w prawo.
 
 
Psycho_Mantis 
Moderator


Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 2185
Skąd: Radom (Os. Południe)
Wysłany: Śro Lut 05, 2014 10:47 pm   

redoxygene napisał/a:
Stąd też powinna się zmienić geometria, a to wymusza zwężenie do jednego pasa i pas rowerowy.

Ok, ale realnie w ten sposób zyskujemy po max 1,5 metra (z 3m zewnętrznych pasów po 1,5 zabierze DDR.
Ale ok :P
_________________
Os. Południe w Radomiu:
> https://www.facebook.com/Os.Poludnie
> http://www.OsiedlePoludnie.pl
 
 
firebwoy 
Moderator
kierownik roweru


Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 804
Skąd: Radom, Łódź
Wysłany: Czw Lut 06, 2014 12:14 am   

Obecnie pasy mają po 3,25m. Czyli w całości zyskujemy razem 3,5m obecnie zajętego terenu pod jezdnię.
_________________
Darmowa Mapa - Pomóż w jej tworzeniu!
 
 
redoxygene 
Moderator


Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 2547
Skąd: Radom
Wysłany: Czw Lut 06, 2014 12:58 am   

^^ A możemy jeszcze więcej, zwężając pasy do 3 metrów - a w tym przypadku nawet metr z każdej strony to już bardzo dużo, a w wielu miejscach dałoby się i po 2 metry z każdej strony.
 
 
Bladypl 

Dołączył: 21 Paź 2011
Posty: 75
Skąd: Radom
Wysłany: Czw Lut 06, 2014 8:56 am   

Zwężać, zwężać i jeszcze raz zwężać. To jednak musi mieć jakiś związek z horyzontami intelektualnymi co poniektórych. Szczególnie tych o "wąskiej specjalizacji"

DDR OK tam się przyda na pewno - ale pozostałe dziwactwa i propozycje przyprawiają mnie o gęsią skórkę.

Idąc waszym rozumowaniem to niedługo trzeba będzie składać lusterka boczne bo inaczej będzie się nimi zawadzało o pojazd będący na sąsiednim lub przeciwnym pasie ruchu
 
 
darek_radom 
os. Nad Potokiem

Dołączył: 29 Maj 2008
Posty: 207
Skąd: Radom
Wysłany: Czw Lut 06, 2014 9:20 am   

Bladypl napisał/a:
Zwężać, zwężać i jeszcze raz zwężać. To jednak musi mieć jakiś związek z horyzontami intelektualnymi co poniektórych. Szczególnie tych o "wąskiej specjalizacji"

DDR OK tam się przyda na pewno - ale pozostałe dziwactwa i propozycje przyprawiają mnie o gęsią skórkę.

No to wreszcie doczekaliśmy się pierwszego, jakże merytorycznego wpisu... :evil:

Bladypl napisał/a:

Idąc waszym rozumowaniem to niedługo trzeba będzie składać lusterka boczne bo inaczej będzie się nimi zawadzało o pojazd będący na sąsiednim lub przeciwnym pasie ruchu

Jeśli ktoś ma problem, by przy zachowaniu dozwolonej prędkości max. 50km/h, na 3-metrowym pasie, zmieścić "zestaw" (z lustrami), to najwyższy czas by zmienił zawód lub się doszkolił (o "osobówkach" nawet nie wspominam). Dodam, że Solaris (bez luster) ma 2550mm szerokości.
 
 
redoxygene 
Moderator


Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 2547
Skąd: Radom
Wysłany: Czw Lut 06, 2014 12:24 pm   

Bladypl napisał/a:
To jednak musi mieć jakiś związek z horyzontami intelektualnymi co poniektórych. Szczególnie tych o "wąskiej specjalizacji"


Dokładnie! Dziwić się potem, skąd takie rozbieżności w rozwoju Polski i sąsiadów ;)

A tak na serio - albo trochę bardziej merytorycznie podbudowane posty, albo dostaniesz upomnienie za takie kolejne wypowiedzi.
 
 
Miro 

Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 1582
Skąd: Radom
Wysłany: Czw Lut 06, 2014 4:12 pm   

^^ W straszeniu karami to Ty dobry jesteś. :lol:
A tak na poważnie. Jeżeli Bladypl za swój wpis miałby dostać upomnienie, to Ty za niektóre swoje komentarze i wycieczki powinieneś wylecieć.
 
 
Gladzior 
Moderator


Dołączył: 09 Sty 2008
Posty: 994
Skąd: Radom
Wysłany: Czw Lut 06, 2014 6:30 pm   

Miro napisał/a:
^^ W straszeniu karami to Ty dobry jesteś. :lol:
A tak na poważnie. Jeżeli Bladypl za swój wpis miałby dostać upomnienie, to Ty za niektóre swoje komentarze i wycieczki powinieneś wylecieć.


Gdzie tu jest guzik "Lubie to"?
 
 
wichajster

Dołączył: 09 Sty 2008
Posty: 338
Skąd: RADOM
Wysłany: Czw Lut 06, 2014 7:09 pm   

Gladzior napisał/a:
Miro napisał/a:
^^ W straszeniu karami to Ty dobry jesteś. :lol:
A tak na poważnie. Jeżeli Bladypl za swój wpis miałby dostać upomnienie, to Ty za niektóre swoje komentarze i wycieczki powinieneś wylecieć.


Gdzie tu jest guzik "Lubie to"?


 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 10