.:: Forum :.. Strona Główna .:: Forum :..
Osoby zamieszczające wypowiedzi na Forum rozpowszechniają swoje wypowiedzi na własną odpowiedzialność. Każdy wyrażający swoje opinie na Forum ponosi odpowiedzialność za wszelkie roszczenia osób trzecich z tytułu naruszenia praw tych osób.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload
 Ogłoszenie 
WALCZYMY O WOJEWÓDZTWO RADOMSKIE       Regulamin Forum     Przydatne narzędzia i gadżety: Jak cytować artykuły z prasy? | Logotypy do cytowań

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
PKP 25 | Trójmiasto n. Kamienną - Rzeszów
Autor Wiadomość
KL_Radom 

Dołączył: 01 Wrz 2011
Posty: 222
Skąd: Radom
Wysłany: Śro Wrz 26, 2012 8:58 pm   

Wolfchen napisał/a:
KL_Radom napisał/a:
Pojawia się tam Kacperek z Szydłowca
Wyłącznie szkolne kursy, co nasuwa przypuszczenie, że jest dofinansowywany. Ponadto godziny tych dwóch kursów na nic by się nie przydały np. osobom pracujacym czy udającym się do kina.
Do kina? Nie byłoby kogo wozić. Ostałówek, Omięcin, Zaborowie to przysłowiowy koniec świata. Tam o 17-18 nawet samochodu osobowego nie sposób spotkać na drodze, a co dopiero mówić o komunikacji zbiorowej.
 
 
Wolfchen 
Pieszy kierowca ;)


Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 3793
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro Wrz 26, 2012 9:25 pm   

Dobra, ja dałem tylko przykład, jak wygląda komunikacja zapewniana przez prywatne firmy w obszarach słabo zaludnionych...

czarusek napisał/a:
Jestem przeciwny nazywaniu tego korwinizmem. To po prostu wolnorynkowe podejscie, ktorego nie wymyslil Korwin-Mikke.
Jest to szkodliwe społecznie podejście moim zdaniem. Wolny rynek - tak, ale komunikacja jako całość na zasadach ajencyjnych, rozliczana z wzkm i z samorządowym organizatorem. Przykład: Żyrardów (aczkolwiek wykonanie do dupy, w wyniku braku kontroli i jasnych wytycznych ze strony UM).
czarusek napisał/a:
A to, ze jeszcze zadne panstwo tak nie robilo to zaden argument przeciw.
Argumentem jest to, że w ten sposób biedniejszych by nie było stać na korzystanie z tych dróg czy komunikacji.
Ponadto cały czas przypominam o podstawowym aspekcie infrastruktury: obronność i bezpieczeństwo.
czarusek napisał/a:
Wiec jesli jakas gmina chce "pelnic misje" to po prostu zleci prywatnej firmie przewozy a firma, ktorej bedzie sie to oplacalo taka oferte przyjmie.
Przecież to jest całkowicie możliwe nawet w Radomiu - wystarczy, że po skończeniu umowy z MPK przetargiem będzie objęta cała sieć.
_________________
[M2] 7 9 22 24 25 111 117 118 127 158 185 318 N22 N24 N72
 
 
 
redoxygene 
Moderator


Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 2547
Skąd: Radom
Wysłany: Śro Wrz 26, 2012 11:07 pm   

czarusek napisał/a:

Nie buduja sie dlatego, ze w obecnej chwili takie sa nieoplacalne dla inwestora przy sieci drog publicznych, za ktore jestesmy zmuszeni placic.


Dzisiaj to dzisiaj, istniejąca sieć dróg, istniejącą siecią dróg. Nie zawsze tak było, na świecie nie ma tylko Polski. A dróg prywatnych jak nie budowano kiedyś, tak nie buduje się i dzisiaj, w przeciwieństwie do kolei. Drogi nie były, nie są i nie będą opłacalne nigdy, do czasu wprowadzenia opłat za ich korzystanie (które na kolei były zawsze).
A skoro podajesz przykład "jakiegoś miasta" - podaj konkretnie i pokaż jakim cudem to funkcjonuje.

czarusek napisał/a:

Jestem przeciwny nazywaniu tego korwinizmem. To po prostu wolnorynkowe podejscie, ktorego nie wymyslil Korwin-Mikke.


Nie wymyślił, ale je promuje, pomimo tego, że wiemy od dawna, do czego wolny rynek w wielu dziedzinach prowadzi i gdzie kończą się jego granice. Nawet w całokształcie gospodarek wolny rynek w pełni nie był w stanie funkcjonować i nie będzie, bo cyklicznie prowadzi do kryzysu np. koncentracji kapitału, monopolizacji i późniejszego zastoju, ostatecznie kryzysu w branży. Tak samo jak brak przeciwdziałania nadmiernego wzrostowi gospodarki spowoduje późniejsze pogłębienie kryzysu. O cyklach koniunkturalnych i sposobach przeciwdziałania wiemy od 100 lat, Korwin nie, a argument o kryzysie zbije np. tym, że się wybuduje więcej cmentarzy i to wszystko. Przy czym każda dziedzina gospodarki funkcjonuje inaczej.

czarusek napisał/a:
Wiec jesli jakas gmina chce "pelnic misje" to po prostu zleci prywatnej firmie przewozy a firma, ktorej bedzie sie to oplacalo taka oferte przyjmie.


To nie jest model wolnorynkowy, tylko regulowany po stronie podaży, ten, który uważamy za słuszny również w przypadku kolei.
 
 
czarusek 


Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 539
Skąd: Radom
Wysłany: Czw Wrz 27, 2012 2:18 am   

Wolfchen napisał/a:

Przecież to jest całkowicie możliwe nawet w Radomiu - wystarczy, że po skończeniu umowy z MPK przetargiem będzie objęta cała sieć.


Wiec warto ta mozliwosc wykorzystac.

Wolfchen napisał/a:

Argumentem jest to, że w ten sposób biedniejszych by nie było stać na korzystanie z tych dróg czy komunikacji.


Obecnie najbiedniejszych tez na to nie stac. A bezposrednia oplata za drogi bedzie mniejsza niz w postaci podatkow, akcyz, roznych oplat paliwowych itp.

redoxygene napisał/a:
To nie jest model wolnorynkowy, tylko regulowany po stronie podaży, ten, który uważamy za słuszny również w przypadku kolei.


Jesli daną gmine bedzie stac i bedzie widziala interes w uruchomieniu linii, ktora zyskow nie bedzie przynosila a jej mieszkancy beda tego chcieli i beda chcieli pokryc, np w podatku takie cos to prosze bardzo. A jesli ktos bedzie chcial uruchomic na tej trasie swoja prywatna linie to tez moze.

redoxygene napisał/a:
Nie wymyślił, ale je promuje, pomimo tego, że wiemy od dawna, do czego wolny rynek w wielu dziedzinach prowadzi i gdzie kończą się jego granice. Nawet w całokształcie gospodarek wolny rynek w pełni nie był w stanie funkcjonować i nie będzie


W pelni wolnych rynkow nie bylo chyba nigdy. Najblizej bylo USA w XIXw. i sprawdzal sie tam swietnie. Niestety (dla nich) Amerykanie woleli sie zdemokratyzowac i zesocjalizowac i skutki mamy widoczne dzisiaj. Amerykanski model z XIXw. wystarczylby dla Polski.

redoxygene napisał/a:
cyklicznie prowadzi do kryzysu np. koncentracji kapitału, monopolizacji i późniejszego zastoju, ostatecznie kryzysu w branży


Jak na razie to za kryzys i jego poglebianie odpowiedzialne sa coraz bardziej regulowane rynki i systemy socjalistyczne panujace w panstwach z owymi "wolnymi" rynkami.

redoxygene napisał/a:
Tak samo jak brak przeciwdziałania nadmiernego wzrostowi gospodarki spowoduje późniejsze pogłębienie kryzysu.


Rozwin ta ciekawa tezę.

redoxygene napisał/a:
Korwin nie, a argument o kryzysie zbije np. tym, że się wybuduje więcej cmentarzy i to wszystko


To akurat brednie :)
 
 
 
rj 
Site Admin


Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 2113
Skąd: Radom(Ustronie)/Kraków
Wysłany: Czw Wrz 27, 2012 4:51 am   

:idea: Panowie, to jest wątek o magistrali nr 25 :)
_________________
Kolej na Radom !
 
 
Mathevv 

Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 645
Skąd: Radom (Os. Południe)
Wysłany: Czw Wrz 27, 2012 7:04 am   

Ten artykuł, delikatnie mówiąc, mija się z prawdą. Po jego opublikowaniu w światku kolejowym aż zawrzało i chyba taki był cel autora. PKP PLK podjęła kroki prawne w stosunku do redakcji RK oraz stanowczo zaprzeczyła treści artykułu.
Kto o zdrowych zmysłach się zdecydowałby się zamykać i rozbierać linie kolejowe, które są w trakcie modernizacji bądź dopiero co ją przeszły lub te, po których jeżdżą regularne pociągi i to z całkiem niezłą frekwencją?

Psycho_Mantis napisał/a:
linia nr 25 (Łódź - Dębica) na odcinku od Tomaszowa Mazowieckiego do Skarżyska czyli 87 km

Wolfchen napisał/a:
Głupota, ta linia by się dobrze nadawała jako skrót dla pociągów towarowych - gdyby był drut... Aczkolwiek jej likwidacja mnie nie dziwi szczególnie, ze względu na jej stan.
Tam jeżdżą pociągi towarowe i to nawet w miarę regularnie.

Psycho_Mantis napisał/a:
Linia kolejowa nr 76 Bąkowiec - Kozienice na odcinku 2 km od Janikowa do Kozienic

Wolfchen napisał/a:
A ta linia jeszcze istnieje? Bo tam to same krzaki widziałem, tory pewnie też rozkradzione... W tym przypadku żadna strata, dworzec w Kozienicach dobrej lokalizacji nie miał...
Teoretycznie istnieje. A w praktyce wygląda to mniej więcej tak jak napisałeś.

A korzystając z okazji zapytam: dlaczego pociągi przestały jeździć do Kozienic? Udało mi się znaleźć jedynie informację, że ostatni pociąg z Kozienic odjechał około 40 - 50 lat temu.
 
 
 
Mathevv 

Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 645
Skąd: Radom (Os. Południe)
Wysłany: Czw Wrz 27, 2012 7:05 am   

 
 
 
Mathevv 

Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 645
Skąd: Radom (Os. Południe)
Wysłany: Czw Wrz 27, 2012 7:06 am   

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 10