.:: Forum :.. Strona Główna .:: Forum :..
Osoby zamieszczające wypowiedzi na Forum rozpowszechniają swoje wypowiedzi na własną odpowiedzialność. Każdy wyrażający swoje opinie na Forum ponosi odpowiedzialność za wszelkie roszczenia osób trzecich z tytułu naruszenia praw tych osób.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload
 Ogłoszenie 
WALCZYMY O WOJEWÓDZTWO RADOMSKIE       Regulamin Forum     Przydatne narzędzia i gadżety: Jak cytować artykuły z prasy? | Logotypy do cytowań

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Komunikacja miejska w Radomiu
Autor Wiadomość
redoxygene
Gość
Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 2:04 am   

Gladzior napisał/a:
Heh pamiętacie "tamte" czasy? :wink:


Jasne, ze pamietacie:D I pamietacie takze, ze wlasnie te autobusy celowo, a nie przypadkiem, scinaly znaki na tym skrzyzowaniu:D Stad tez potem zapadla decyzja o likwidacji wysepki i znakow i problem sie skonczyl. Niedlugo potem zreszta zapadla decyzja o calkowitym wycofaniu z ruchu ikarow.
 
 
aron89

Dołączył: 19 Paź 2008
Posty: 42
Skąd: RADOM-CENTRUM
Wysłany: Nie Paź 19, 2008 11:13 am   

Witam ,mam pytanie i prosze o odpowiedz ,Kiedy bedzie zapowiedziana przez pana Igora Marszałkiewicza reforma komunikacji miejskiej ? Bilety mają podrożeć a o obietnicy zapomniano chyba. :( :(
Co do autobusów ITS to dziwie się dlaczego jeszcze nikt z MZDiK nie upomniał ta firme o to że nie słychać w autobusach zapowiedzi głosowych! Czytałem wczesniejsze posty użytkowników ktorzy zarzucali MPK , że nie są uruchamiane zapowiedzi choc nie mają takiego obowiązku ,co ITS Który Taki zapis w umowie widnieje. :?
 
 
redoxygene
Gość
Wysłany: Pon Paź 20, 2008 12:47 am   

aron89 napisał/a:
Witam ,mam pytanie i prosze o odpowiedz ,Kiedy bedzie zapowiedziana przez pana Igora Marszałkiewicza reforma komunikacji miejskiej ? Bilety mają podrożeć a o obietnicy zapomniano chyba. :( :(
Co do autobusów ITS to dziwie się dlaczego jeszcze nikt z MZDiK nie upomniał ta firme o to że nie słychać w autobusach zapowiedzi głosowych! Czytałem wczesniejsze posty użytkowników ktorzy zarzucali MPK , że nie są uruchamiane zapowiedzi choc nie mają takiego obowiązku ,co ITS Który Taki zapis w umowie widnieje. :?


Jak na razie wynika z wyciekow z MZDiK prawdopodobnie nie bedzie pieniedzy na zwiekszenie pracy przewozowej. Jedyne zatem na co mozna liczyc, to korekty tras, ale kiedy to moze nastapic-nie wiadomo.
W sprawie zapowiedzi glosowych sam MZDiK ma problemy, bo okazuje sie, ze nie maja dokladnie pomierzonych odleglosci miedzyprzystankowych. A to nie przewoznik lecz wlasnie MZDiK jest zobowiazany do dostarczenia tych danych. Do konca roku wszystko powinno dzialac. Co do obowiazku, to MPK takze ma taki obowiazek, bo nie moze zle gospodarowac pieniedzmi:P A komputery cos kosztowaly i nie moga nie byc czynne. Poza tym uchwaly nr 312 i 340/2008 mowia wyraznie, ze w zapowiedzi maja byc wyposazone wszystkie nowe autobusy w celu polepszenia obslugi niepelnosprawnych.
 
 
teta 


Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 1218
Skąd: ul. S. Moniuszki
Wysłany: Pon Paź 20, 2008 4:29 pm   

redoxygene napisał/a:
Gladzior napisał/a:
Heh pamiętacie "tamte" czasy? :wink:


Jasne, ze pamietacie:D I pamietacie takze, ze wlasnie te autobusy celowo, a nie przypadkiem, scinaly znaki na tym skrzyzowaniu:D Stad tez potem zapadla decyzja o likwidacji wysepki i znakow i problem sie skonczyl. Niedlugo potem zreszta zapadla decyzja o calkowitym wycofaniu z ruchu ikarow.


No i bardzo dobrze. Przez takie dziwactwa jak wysepka na wąziutkiej ulicy, w którą skręca autobus jazda nim stawała się bardziej uciążliwa. Tam, gdzie jeździ autobus powinno się mu ułatwić przejazd. Jak była wysepka to dopiero był slalom. Jak się siedziało to jeszcze uszło w tłumie ale stojący pasażer czuł się jak na kolejce górskiej. Skręt pod katem 90* prawie w miejscu - wygoda i komfort zapewniony. :evil:
 
 
aron89

Dołączył: 19 Paź 2008
Posty: 42
Skąd: RADOM-CENTRUM
Wysłany: Pon Paź 20, 2008 7:19 pm   

hahahah tak myślałem ,kurna to po co obiecywać, to zatem na podwyżki biletów sie nie zgadzam ,ja nie bede czekał w sobote na autobus 1h 10min bo w przeciwnym wypadku wydam z przesiadkami 4-20 a nie 3-60 a razem z powrotem i z przesiadka 8-40zł a nie 7-20
1-20zł straty . a w zime klima potrzebna mi ? Co do przetargu ,no wec trza było zabrac pare lini ,dac prywatnemu bo ma układ z miastem jak w latach 90 i tyle a złe jezdziły dotej pory autobusy? W innych miastach wiekszych ,mniejszych MPK samo organizuje komunikacje i sie sprawdza a Radom oczywiście musiał jako jedno z pierwszych miast odebrać kompetencje MPK po to aby przypodobac sie komuś ,komu nie wiem? Społeczenstwo nasze niestać na podwyżki ,jest wiele ludzi starszych bez pracy i 2-20zł tu 2-20zł tam ...robi sie suma. Co do zapowiedzi .....żenada! Tylko jak by MPK tak robiło to widze posty innych .Pozdrawiam
 
 
KY 
Moderator

Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 1726
Skąd: Borki
Wysłany: Pon Paź 20, 2008 8:09 pm   

Mylisz mój drogi MPK i MZDIK. MPK to twór, któremu nic się nigdy nie opłaci (poza wyciąganiem ręki po publiczne pieniądze), głównie autobusy i przewozy. MZDIK odpowiada za drogi i komunikację publiczną (w tym ceny biletów), natomiast ITS jest firmą, która zaproponowała najniższą stawkę za przewozy i dlatego teraz jeżdżą jego autobusy. Wszystko jest tutaj jawne.
Ostatnio zmieniony przez KY Wto Paź 21, 2008 12:47 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
redoxygene
Gość
Wysłany: Wto Paź 21, 2008 2:32 am   

Wypowiedz arona jest najzwyczajniej zenujaca i dlatego tez nawet nie chce mi sie jej komentowac.
 
 
KY 
Moderator

Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 1726
Skąd: Borki
Wysłany: Wto Paź 21, 2008 12:48 pm   

A ja skomentowałem. Chłopak nie ma co prawda pojęcia o tym co pisze, ale warto mu co-nieco uświadomić.
 
 
manolo 


Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 74
Skąd: Wro
Wysłany: Wto Paź 21, 2008 9:29 pm   

Jego wiedza o PZP i organizacji komunikacji miejskiej jest porażająca :roll:
 
 
aron89

Dołączył: 19 Paź 2008
Posty: 42
Skąd: RADOM-CENTRUM
Wysłany: Wto Paź 21, 2008 10:02 pm   

Prawda boli ...,a żenujące to wasze odpowiedzi czy podsumowania są . Jak czytałem poprzednie posty widzę że tu tacy ,znający sie na wszystkim ludzie są ze szok ,a i w obrazaniu jestescie pierwsi. To weście się za robote ,jakies projekty ,zmiany ktore wyjda na lepsze dla KM w Radomiu tak jak np w Częstochowie ,a pisać jakies tam lelu polelum każdy umie ."Ky" a ty masz pojecie , to prosze bardzo uswiadom mi czego niby nie wiem.To co odpisałes wiem ale jak usłyszałem zdania kierowców MPK to ..szkoda gadać. Podwyżki -no 30gr a trzeba było zrównać do 2zł tylko. A wyliczenie ,znając realia Radomia jak najbardziej trafne, taka emerytka czy emeryt co maja po 60 lat i z emerytura 500-700zł musza sobie wydać wiecej jak i na karnet i na bilet ulgowy. Ludzie bezrobotni , ubodzy . Bardzo bym prosił od WAS tu ,znajacych sie najlepiej na KM o wyjasnienie mi przyczyn podwyżki . Ceny paliw spadają , a za nowe autobusy ludzie nie musza płacic bo niektorzy nawet w nich jechać nie będą ,o klimie zapomnij bo paliwo chla ,a zapowiedzi głosowe - Żenada! Pozdrawiam:)

G_z_R: Aron89 proponuje ochłonąć. Jak na razie to Ty próbujesz sprowokować i obrazić innych. Naszej komunikacji brakuje sporo do ideału, ale obecny jej model można stawiać za wzór. Poproszę Redexygena, aby odniósł się do Twojego pierwszego posta i wyjaśnił Ci, dlaczego radomska komunikacja obrała prawidłowy kierunek. Proszę na przyszłość nie używać takiego języka. Pozdrawiam

wieczór: a ja Ci doradzam korzystanie z zasad ortografii, bo aż razi w oczy Twoja niewiedza w tym względzie. Jeśli nie jesteś pewien pisowni to polecam stronę: http://so.pwn.pl/

Prosze wskaz te błedy a jesli chodzi Ci o to , że "e" nie ma ogonka to ....
Ostatnio zmieniony przez aron89 Czw Paź 23, 2008 5:29 pm, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Gladzior 
Moderator


Dołączył: 09 Sty 2008
Posty: 994
Skąd: Radom
Wysłany: Wto Paź 21, 2008 10:11 pm   

Ceny paliw spadają?

Kiedy ostatnio robione podwyżkę? Jak ropa kosztowała 3,50? Teraz kosztuje 4,20.
 
 
KY 
Moderator

Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 1726
Skąd: Borki
Wysłany: Wto Paź 21, 2008 10:20 pm   

Dlaczego jest podwyżka nie pisałem i nie wgłębiałem się w ten temat - widocznie tak po prostu musi być, raz na 8 lat to nie jest często. Wiem jednak, że ta podwyżka nie ma żadnego związku z tym, że ostatni przetarg wygrali nie 'koledzy królika' z MPK, tylko prywatna firma przewozowa - ITS. Mało tego, jestem pewien, że jakby te linie dostało MPK z cenami o kilkanaście groszy wyższymi (bo taniej u nich nidyrydy) podwyżki byłyby jeszcze większe.
 
 
aron89

Dołączył: 19 Paź 2008
Posty: 42
Skąd: RADOM-CENTRUM
Wysłany: Wto Paź 21, 2008 11:48 pm   

ymm Dziekuje za odpowiedzi,:G_Z_R ja jestem bardzo spokojny i na pewno nikogo nie chce obrazić!ceny paliwa poszły nieco w doł i są tansze niż latem . a teraz ,tak ja nie jestem przeciwny przetargom ,tanszych stawek lecz jestem przeciwny złej polityce władz . Po pierwsze zanim powinien być ogłoszony przetarg to pan Igor Marszałkiewicz powinien zrobić porzadek jak i kadrowy , tak i finansowy w spółce a nie wstawiać na dyrektora pana od drobiu !Dopiero po zreformowaniu MPK wystawiać je na głeboką wode i wtedy ogłaszać przetargi.A widać komuś zależy na "rozdupczeniu " MPK a poprzez bierność wobec złych wyników finansowych I taka jest prawda!czekam na odpowiedz Redexygena i z góry dziekuje! Pozdrawiam 8)
 
 
redoxygene
Gość
Wysłany: Śro Paź 22, 2008 12:09 am   

Mialem nie odpowiadac, ale jednak patrzac na twoje kolejne post, jak i prosbe Grzeska, odpowiem.
Zacznijmy od tego, ze spornymi moga pozostawac kwestie ruchowe-szerokosci ulic i ich ksztaltu. Nie mamy bowiem w Polsce ani jednego dobrego przykladu funkcjonujacego obszaru ruchu uspokojonego. Jednak calkowicie bezspornym jest fakt, ze radomski model komunikacji jest... najlepszy w kraju, a w zasadzie jest jednym z dwoch najlepszych (razem z Gdynia). Swiadczy o tym:
-najlepszy tabor komunikacji w kraju. Za chwile bedziemy pierwszym miastem z niska podloga w 100% wozow i jednym z najmlodszych taborow. Do tej pory prym wiedzie Gdynia
-najnizsze procentowo doplaty do komunikacji, czyli najwyzszy stopien pokrycia kosztow wplywami z biletow.
-najlepszy wskaznik liczby pasazerow na wozokilometr
Wlasnie te 3 wskazniki pokazuja jednoznacznie, ze organizacja komunikacji jest na najwyzszym krajowym poziomie w porownaniu z jakimkolwiek innym miastem.
To czy sie zgadzasz na podwyzki czy nie, akurat nikogo nie interesuje-i cale szczescie.
Co do klimy-rownie dobrze mozesz stwierdzic, ze ty mozesz do wysokiej podlogi wsiadac. Ale to jest akurat najmniej wazne. Wazne jest, ze caly czas standard obslugi sie podnosi-niska podloga, klima, zapowiedzi, cieple przyciski.
ITS zaproponowal w przetargu nizsza cene od MPK i to o 23%. To chyba samo mowi za siebie, dlaczego odebranie tych linii MPK mialo sens.
W zadnym miescie, gdzie komunikacje organizuje przewoznik, nie ma mowy o jakimkolwiek wysokim standardzie, czy niskich kosztach. To wlasnie model z wydzielonym organizatorem pokazal, ze tam, gdzie udzial prywatnych przewoznikow rosnie, tam i standard calej komunikacji rosnie (stad tez Radom i Gdynia w czolowce). Im wiekszy stopien monopolu, a tym bardziej tam, gdzie organizatora nie wydzielono, mozemy podziwiac skansen i upadek komunikacji-np w Kielcach, czy praktycznie wszystkich mniejszych miastach. Mozna chociazby wybrac sie do Warszawy, gdzie tabor uraga cywilizowanej stolicy duzego kraju i jest o wiele gorszy od radomskiego.
Zwroc uwage, ze gdyby nie ten przetarg, to dalej bysmy jezdzili rozpadajacymi sie jelczami i ikarusami, bo MPK nie mialoby zadnej motywacji do ich wymiany. Tzn pewnie by wymienili na 15-letnie many, ktorych ostatnio sprowadzili ponad 20. A taki przegubowy man, podam jako ciekawostke, pali o polowe wiecej paliwa jak ikarus. A koszty sobie rosna:D
Gdyby zatem w jakikolwiek sposob model radomski sie nie sprawdzal, nie wprowadzanoby go nigdzie. Jest jednak zupelnie na odwrot. Niezaleznie o dtego co powie kierowca z MPK.
Jesli ktos jezdzi do pracy czy szkoly-kupuje bilety okresowe zwracaja sie juz przy 40 przejazdach jednorazowych. A te nie dosc, ze nie drozeja, to jeszcze tanieja.
Co do samej podwyzki-zrob to co ja dzisiaj-idz na komisje i powiedz, ze 2 zlote, a nie 2,1. I wcale nie jest powiedziane, ze nie bedzie to 2 zlote, bo radni odroczyli rozpatrzenie sprawy do czasu przedstawienia wyliczen MZDiK stawki 2 zlote.
Jesli jeszcze sie nie doliczyles, to akurat bilety dla emerytow i uczniow albo nie zdrozeja wcale, albo zdrozeja o 5 groszy. Zatem w sakli miesiaca wydatki na komunikacje nie wzrosna wiecej niz o 2 zlote w sumie (to wynika z wyliczenia, iz jesli siec sie zwraca przy 40 przejazdach, wiec emeryt nie wyjezdzi wiecej niz 40 razy, zakladamy oczywiscei bilety jednorazowe, a nie karnety, ktore wyjda jeszcze taniej) .
A teraz jakie sa przyczyny podwyzki:
Podwyzki w Radomiu nie bylo przez ostatnie 7 lat. Przez ten czas inflacja skoczyla praktycznie o 22%. Liczba pasazerow umormowala sie dopiero kolo 2006 roku. Zatem pomiedzy 2001 a 2006 liczba pasazerow spadala o kilka procent rocznie. Spadly zatem wplywy. Dodatkowo trzeba tutaj zauwazyc, iz kolega KY nie mial do konca racji odnosnie przetargu. To tez jest czesciowy powod. A to dlatego, ze obecna stawka nowych wozow wynosi 4,79 dla linii 1,2,5,6,26, a do czasu przetargu ITS jezdzil za 3,9 na liniach 5,26 a MPK za 4,42 na liniach 1,2,6. Co za tym idzie-koszty funkcjonowania komunikacji wzrosly o ponad 30% od 2001 roku. A ta podwyzka zaklada sredni wzrost na poziomie tylko okolo 10%.
Pan Marszalkiewicz akurat nie ma zadnego wplywu na zarzadzanie MPK, a ten pan od drobiu akurat doprowadzil do unormowania sytuacji w MPK, tj zmniejszenia straty o polowe, wzrostu dochodow z linii podmiejskich, ktore przestaly przynosic straty, zwiekszenia liczby reklamodawcow, jak i lepszego zarzadzania majatkiem nieruchomym spolki.
Poza tym zastanow sie o czym mowisz-jesli MPK ma problemy z ilosca kierowcow chetnych do pracy, jak i przynosi straty na podstawowej dzialalnosci spolki, czyli przewozach miejskich, wiec ogloszenie przetargu tylko ratuje MPK, bo ogranicza strate przedsieiorstwa, bez uszczerbku dla liczby pracownikow i majatku (skasowane najstarsze wozy).
Jesli masz wplywy rzedu 10 mln rocznie , a koszty rzedu 12, to lepiej miec je na takim samym poziomie, czy moze wplywy na poziomie 9 milionow, a koszty 10,8? Strata spada z 2 do 1,8 miliona.
 
 
Nowy031

Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 25
Skąd: Radom
Wysłany: Śro Paź 22, 2008 1:41 pm   

Na temat obsługi radomskich linii autobusowych w dniu Wszystkich Świętych pojawiają się już różne spekulacje. Rzeczywiście, w tym roku będzie troszkę zmian. Na naszej stronie zdradzamy zatem ich szczegóły. Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji miał tym razem duży problem, bo MPK ma znacznie mniej autobusów niż przed rokiem. W dodatku część pojazdów przegubowych przewoźnik zarezerwował sobie do obsługi swoich komercyjnych linii podmiejskich. W samym mieście zobaczymy zatem po raz pierwszy od lat rozkładowe solówki na kilku brygadach linii CM, łączącej dwa największe cmentarze. Autobusów MPK zabrakło również do obsługi innych tras, dlatego ten przewoźnik nie wyjedzie już na dodatkową linię 9BIS. Obsługa kursów między osiedlem Prędocinek i ulicą Maratońską została obecnie przydzielona firmie ITS. Na linii 17 będzie w dniu 1 listopada obowiązywał sobotni rozkład jazdy, bo tam także nie ma skąd wziąć dodatkowych brygad. Z tego powodu powróci jej skrócona wersja, czyli linia 17BIS, łącząca osiedle Gołębiów I z ulicą Maratońską. Tu też ciekawostka. Zobaczymy na niej wozy z PKS Radom, podobnie jak na linii 15BIS z Janiszpola do ulicy Maratońskiej. Pozostałe linie miejskie będą obsługiwali ci sami przewoźnicy co zwykle. Trasy zostaną praktycznie bez zmian, z jednym wyjątkiem. Linia 23 będzie miała dwukrotnie zwiększoną częstotliwość kursowania. Autobusy nie będą kończyć kursów na Józefowie, tylko pojadą dalej przez ulice Aleksandrowicza, Warszawską i Witosa do pętli Wincentów. Zapewnią w ten sposób dodatkowy dojazd przed północną bramę cmentarza na Firleju.



źródło: www.komunikacja.radom.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 10