.:: Forum :.. Strona Główna .:: Forum :..
Osoby zamieszczające wypowiedzi na Forum rozpowszechniają swoje wypowiedzi na własną odpowiedzialność. Każdy wyrażający swoje opinie na Forum ponosi odpowiedzialność za wszelkie roszczenia osób trzecich z tytułu naruszenia praw tych osób.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload
 Ogłoszenie 
WALCZYMY O WOJEWÓDZTWO RADOMSKIE       Regulamin Forum     Przydatne narzędzia i gadżety: Jak cytować artykuły z prasy? | Logotypy do cytowań

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Komunikacja miejska w Radomiu
Autor Wiadomość
lexis.nexis


Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 325
Skąd: Radom/Wrocław
Wysłany: Sob Mar 15, 2008 8:36 pm   

Niestety dzisiaj jechałem wozami nr 1026 (linia 12) oraz 1029 (linia 6) i w żadnym nie działała głosowa zapowiedź przystanków :?
 
 
wieczor 
Junior Admin

Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 907
Skąd: Radom
Wysłany: Sob Lip 12, 2008 6:25 pm   

Witam,
wczoraj zauważyłem, że po raz pierwszy w Radomiu zostanie zastosowana w ruchu sygnalizacja świetlna dla komunikacji miejskiej. Do tej pory takie sygnalizatory można było oglądać przy torach tramwajowych, np. w Warszawie lub przy przystankach autobusowych w większych miastach...





_________________
wieczór
A może samochód na gaz ziemny? CNG FORUM
Blog Bractwa Rowerowego
 
 
lexis.nexis


Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 325
Skąd: Radom/Wrocław
Wysłany: Sob Lip 12, 2008 10:07 pm   

A kiedy to Radom nie należał do grona większych miast???
 
 
wieczor 
Junior Admin

Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 907
Skąd: Radom
Wysłany: Sob Lip 12, 2008 11:17 pm   

lexis.nexis napisał/a:
A kiedy to Radom nie należał do grona większych miast???


Chodziło mi o większe miasta w Polsce w porówaniu z Radomiem.
_________________
wieczór
A może samochód na gaz ziemny? CNG FORUM
Blog Bractwa Rowerowego
 
 
lexis.nexis


Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 325
Skąd: Radom/Wrocław
Wysłany: Nie Lip 13, 2008 8:58 pm   

Jak tak, to rozumiem :D

Oby więcej takich priorytetów dla km w Radomiu.

wieczór: Nie zaśmiecaj forum niepotrzebną ilościa postów. Istnieje taka funkcja jak edytuj :)
 
 
gregory_z_radomia
[Usunięty]

Wysłany: Wto Lip 15, 2008 10:04 am   

wieczor napisał/a:
Witam,wczoraj zauważyłem, że po raz pierwszy w Radomiu zostanie zastosowana w ruchu sygnalizacja świetlna dla komunikacji miejskiej. Do tej pory takie sygnalizatory można było oglądać przy torach tramwajowych, np. w Warszawie lub przy przystankach autobusowych w większych miastach...




Osobne sygnalizatory dla autobusów miejskich

W centrum wozy komunikacji miejskiej będą miały pierwszeństwo,
ale na razie na jednym skrzyżowaniu.



Pierwsze w mieście udogodnienie dla transportu zbiorowego zastosowano na ulicy Limanowskiego. Nowa sygnalizacja zacznie działać po zakończeniu remontu drogi.

Projekt przebudowy odcinka ulicy Limanowskiego od placu Kotlarza do przystanku za skrzyżowaniem z ulicą Wałową zaprezentowaliśmy na naszych łamach w marcu bieżącego roku. Już wtedy było widać, że drogowcy planują tam usprawnić ruch autobusów komunikacji miejskiej. W międzyczasie w projekcie zaszło kilka małych zmian, ale nie w tej najważniejszej kwestii.

BIAŁE KRESKI

- Po co zlikwidowano możliwość skrętu w prawo z zatoczki koło komisu samochodowego w ulicę Wałową? Przecież teraz autobusy będą musiały bardzo długo czekać na to, żeby włączyć się do ruchu i po kilku metrach skręcić w prawo - takie obawy głosili jeszcze w czerwcu niektórzy radomscy kierowcy.

Okazuje się, że zgodnie z projektem organizacji ruchu, autobusy nie będą miały żadnych problemów z wyjazdem z nowych zatok u zbiegu ulic Limanowskiego i Wałowej. Zamontowano dla nich osobne sygnalizatory. Zamiast czerwonego sygnału, będzie się wyświetlała pozioma biała kreska, a zamiast zielonego - pionowa, zezwalająca na wyjazd z zatoczki. Wtedy dla kierowców czekających na dwóch sąsiednich pasach będzie czerwone światło. Każdy pas ruchu ma swój osobny sygnalizator, a linie zatrzymania się przed nim są odpowiednio cofnięte.

JEDNO MIEJSCE

Nowe sygnalizatory jeszcze nie działają, bo wschodnia nitka ulicy Limanowskiego jest w przebudowie. Ruch dwukierunkowy odbywa się na razie po zachodniej, już wyremontowanej jezdni. Prace powinny zakończyć się na przełomie lipca i sierpnia. Wtedy będzie wprowadzona docelowa organizacja ruchu.

Pierwsze takie rozwiązanie w mieście nie będzie na razie powielane. Żadna z zaplanowanych na najbliższy czas inwestycji nie uwzględnia oddzielnych sygnalizatorów dla autobusów.

- Jeśli w przyszłości będzie gdzieś uzasadniona potrzeba zamontowania takich świateł w celu ułatwieniu przejazdu autobusom, to będziemy starali się to uwzględnić - zapewnia Marek Michałek, wicedyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji.

Źródło: ECHO DNIA
 
 
redoxygene
Gość
Wysłany: Wto Lip 15, 2008 12:24 pm   

Pozwole sobie na komentarz do tego rozwiazania. Moze przedwczesny, ale wyrazajacy watpliwosci co do zastosowanego rozwiazania.
Ten priorytet wzbudza wg mnie powazne watpliwosci. Priorytety
zazwyczaj stosuje sie na wydzielonych buspasach lub na relacjach
skretnych skrzyzowan. Ten jest o tyle dziwny, ze w zasadzie
niewiadomo komu ma sluzyc. Juz od dawna stosuje sie zasade
lokalizacji przystankow za skrzyzowaniem i nie dzieje sie tak bez
przyczyny. Przystanki przed skrzyzowaniami obecnie najczesciej
stosuje sie w przypadku dlugich prawoskretow, gdzie zatoka jest
wydzielony poczatkowy odcinek prawoskretu. Ta sygnalizacja bedzie
wzbudzana. W omawianym przypadku praktycznie za kazdym razem autobus
trafi na czerwone swiatlo i juz nie za soba, a przed soba. Dlaczego?
1)Lokalizacja za skrzyzowaniem: kiedy autobus na skrzyzowaniu
natrafia na zielone swiatlo-przejezdza skrzyzowanie, staje w zatoce,
wymienia pasazerow i odjezdza bez przeszkod. Kiedy na skrzyzowaniu
trafia sie czerwone oczekuje z pozostalymi samochodami, po czym
przejezdza skrzyzowanie, staje w zatoce, wymienia pasazerow i znowu
odjezdza bez przeszkod. WNIOSEK: priorytet nalezy zastosowac albo na
wydzielonym buspasie, albo na prawoskrecie, z ktorego bedzie
dopuszczona jazda na wprost dla komunikacji.
2)Lokalizacja zastosowana na Limanowskiego. Kiedy autobus na
skrzyzowaniu natrafia na zielone swiatlo-staje w zatoce, wymienia
pasazerow i... stoi na czerwonym, bo wlasnie pasazerowie wysiedli i
wcisneli przycisk na przejsciu dla pieszych. Kiedy na skrzyzowaniu
trafia sie czerwone oczekuje z pozostalymi samochodami, bo nie moze
podjechac do zatoki, po czym staje w zatoce, wymienia pasazerow i
odjezdza. WNIOSEK: jedynym udogodnieniem jest to, ze autobus
pierwszy zjedzie ze skrzyzowania. Jednak pojawia sie pytanie-czy to
jest jakikolwiek priorytet? Wg mnie jest to spowolnienie
komunikacji, bo ta praktycznie zawsze juz bedzie stala na czerwonym.
Jest to takze ograniczenie przepustowosci przystanki, bo praktycznie
wyklucza mozliwosc podjazdu dwoch autobusow do zatoki-bo ta bedzie
blokowana na kazdym czerwonym przez zaledwie kilka samochodow
oczekujacych na zielone.
Az ciekaw jestem jak pasazerowie beda zadowoleni z czegos takiego.

Oczywiscie wszystko pod warunkiem, ze nie bedzie mozliwe zalaczenie
czerwonego, jesli autobus bedzie stal w zatoce. Jednak wg mnie niemozliwe
jest, aby 54 autobusy na dwoch kierunkach (na godzine w szczycie)
blokowaly czerwone, co za tym idzie-nawet jesli pieszy zielonego nie
dostanie, bo sygnalizacja mu go nie da, to jesli autobusowi sie uda
na zielonym wjechac, to i tak najprawdopodobniej podczas wymiany
pasazerow zapali sie czerwone dla calosci.
 
 
lexis.nexis


Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 325
Skąd: Radom/Wrocław
Wysłany: Śro Lip 16, 2008 6:26 pm   

No właśnie pieszy wciśnie przycisk... niech ktoś mi wytłumaczy dlaczego ostnimi czasy MZDiK tak ochoczo montuje te przyciski przy sygnalizatorach?
Wg. mnie wydłużają one niepotrzebnie czas czekania pieszego na światło. Już kilka razy ćwiczyłem to w terenie i wychodzi mi, że pieszy czeka najdłużej na swoje światło.

Ponadto chcę jeszcze zwrócić uwagę, że na żadnym słupie z zamontowanymi przyciskami nie znajduje się informacja, że aby przejść trzeba nacisnąć przycisk.
Taki radomski Monty Python...
 
 
lexis.nexis


Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 325
Skąd: Radom/Wrocław
Wysłany: Czw Sie 07, 2008 10:30 pm   

A ja tak dodam na marginesie. Jechałem na linii nr 6 2 sierpnia (sobota) i niestety system głosowych zapowiedzi jeszcze szwankował. Przykładowo nie wiadomo dlaczego między przystankami włączała się zapowiedź "następny przystanek 11 Listopada Starowolska" albo przystanek Przytycka/Langiewicza był zapowiadany jako Kielecka/Michałowskiego. Nie wiem jak dalej na trasie, ale do Chrobrego było ok.

Parę dni temu jechałem wozem 1022 na linii 24. Kierowca na moje pytanie: dlaczego nie działa system zapowiedzi, stwierdził, że nie umie go włączyć...

Zatem różnica MPK a ITS jest widoczna.
 
 
wieczor 
Junior Admin

Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 907
Skąd: Radom
Wysłany: Pią Sie 08, 2008 12:39 pm   

lexis.nexis napisał/a:
Parę dni temu jechałem wozem 1022 na linii 24. Kierowca na moje pytanie: dlaczego nie działa system zapowiedzi, stwierdził, że nie umie go włączyć...

Zatem różnica MPK a ITS jest widoczna.


Moim zdaniem brak zapowiedzi w autobusach MPK wynika z lenistwa kierowców oraz z tego, że te zapowiedzi uch denerwują i je wyłączają. Dziwi trochę takie postępowanie, gdyż KM jest w końcu dla mieszkańców miasta, a nie dla kierowców MPK. No ale tak już jest, gdy mamy do czynienia z przedsiębirstwem komunalnym...
_________________
wieczór
A może samochód na gaz ziemny? CNG FORUM
Blog Bractwa Rowerowego
 
 
redoxygene
Gość
Wysłany: Wto Sie 26, 2008 1:33 am   

Wracajac do priorytetu dla komunikacji na Limanowskiego, pozwole sobie zacytowac fragment z Echa Dnia:

Nowe światła dla autobusów na niedawno wyremontowanej ulicy Limanowskiego miały ułatwić pracę kierowcom komunikacji miejskiej. Tak się jednak nie stało. - Światła dla nas zapalają się zaledwie dwie sekundy wcześniej, a autobus nie zbiera się jak BMW - rozkłada ręce kierowca. - Poza tym przed światłami są wytyczone linie dla samochodów, ale i tak każdy podjeżdża bliżej i my już się nie mieścimy.

Jak twierdzą kierowcy komunikacji miejskiej, te światła to prowizorka i strata pieniędzy, a dopóki kierowcy nie nauczą się kultury, żadne przepisy nie pomogą.

http://www.echodnia.eu/ap...T0206/782468457
 
 
wieczor 
Junior Admin

Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 907
Skąd: Radom
Wysłany: Pią Sie 29, 2008 12:54 am   

redoxygene napisał/a:
Wracajac do priorytetu dla komunikacji na Limanowskiego, pozwole sobie zacytowac fragment z Echa Dnia:

Nowe światła dla autobusów na niedawno wyremontowanej ulicy Limanowskiego miały ułatwić pracę kierowcom komunikacji miejskiej. Tak się jednak nie stało. - Światła dla nas zapalają się zaledwie dwie sekundy wcześniej, a autobus nie zbiera się jak BMW - rozkłada ręce kierowca. - Poza tym przed światłami są wytyczone linie dla samochodów, ale i tak każdy podjeżdża bliżej i my już się nie mieścimy.

Jak twierdzą kierowcy komunikacji miejskiej, te światła to prowizorka i strata pieniędzy, a dopóki kierowcy nie nauczą się kultury, żadne przepisy nie pomogą.

http://www.echodnia.eu/ap...T0206/782468457


Czyli mamy do czynienia z podobym problemem jak na rondzie Kotlarza - źle zaprojektowana i zaprogramowana sygnalizacja świetlna. Oczywiście MZDiK jak zwykle nie widzi problemu i nie wie co z tym zrobić...
_________________
wieczór
A może samochód na gaz ziemny? CNG FORUM
Blog Bractwa Rowerowego
 
 
redoxygene
Gość
Wysłany: Pią Sie 29, 2008 2:15 am   

wieczor napisał/a:
Czyli mamy do czynienia z podobym problemem jak na rondzie Kotlarza - źle zaprojektowana i zaprogramowana sygnalizacja świetlna. Oczywiście MZDiK jak zwykle nie widzi problemu i nie wie co z tym zrobić...


Program programem, jednak fatalny wydaje sie byc przede wszystkim projekt.
 
 
thediamond 
ROOTS & CULTURE


Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 195
Skąd: os. Gołębiów II
Wysłany: Wto Wrz 02, 2008 9:57 pm   

Święto Chleba - kursy linii 70 Drukuj stronę
W dniach 6 i 7 września 2008 roku (sobota i niedziela) odbędzie się impreza pod nazwą Święto Chleba, organizowana już po raz dziesiąty w Muzeum Wsi Radomskiej przy ulicy Szydłowieckiej 30. Z tej okazji Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji uruchomi specjalną linię 70, kursującą z osiedla Gołębiów II aż do ulicy Szydłowieckiej. Dzięki temu uczestnicy imprezy będą mieli możliwość bezpłatnego dojazdu do skansenu oraz późniejszego powrotu do domów. Linię będą obsługiwały dwa autobusy przegubowe MPK Radom.

TRASA LINII 70:

OS. GOŁĘBIÓW II, Paderewskiego, Sempołowskiej, rondo Urbanowicza, Sempołowskiej, Rapackiego, Chrobrego, rondo Sybiraków, Kusocińskiego, Żwirki i Wigury, 25 Czerwca, Sienkiewicza, Mickiewicza, Traugutta, Poniatowskiego, Dowkonta, 1905 Roku, Limanowskiego, Starokrakowska, Szydłowiecka, SZYDŁOWIECKA / MUZEUM

SZYDŁOWIECKA / MUZEUM, Szydłowiecka, Kielecka, rondo Łaskiego, Maratońska, 1905 Roku, Dowkonta, Poniatowskiego, Traugutta, Mickiewicza, Sienkiewicza, 25 Czerwca, Żwirki i Wigury, Kusocińskiego, rondo Sybiraków, Chrobrego, Rapackiego, Sempołowskiej, rondo Urbanowicza, Sempołowskiej, Paderewskiego, OS. GOŁĘBIÓW II

PRZYSTANKI LINII 70:

Dla autobusów linii 70 będą obowiązywały wszystkie przystanki znajdujące się przy trasie przejazdu. U zbiegu ulic Szydłowieckiej i Nadrzecznej (w pobliżu północnej bramy Muzeum Wsi Radomskiej) zostanie uruchomiony okresowy przystanek krańcowy Szydłowiecka / Muzeum. W okolicach dworca PKP dla linii 70 będą obowiązywały tylko przystanki: Poniatowskiego / Dworzec PKP (obok hotelu Poniatowski - w kierunku pętli Szydłowiecka / Muzeum) oraz Traugutta / Dworzec PKP (obok punktu sprzedaży biletów MZDiK - w kierunku pętli Os. Gołębiów II). Na całej długości ulicy Szydłowieckiej będzie wprowadzony ruch jednokierunkowy. Postój będzie odbywał się według rozkładu tylko na czas wymiany pasażerów.

Wykaz przystanków przedstawiamy na tablicy trasowej (kliknij aby pokazać tablicę)

http://komunikacja.radom....inia-70-09a.jpg

ROZKŁAD LINII 70:

Odjazdy z pętli Os. Gołębiów II:
9:55, 10:35, 11:15, 12:00, 12:45, 13:30, 14:10, 14:50, 15:30, 16:10, 16:50, 17:30, 18:20.

Odjazdy z pętli Szydłowiecka / Muzeum:
10:30, 11:10, 11:50, 12:35, 13:20, 14:05, 14:45, 15:25, 16:05, 16:45, 17:25, 18:05, 18:55.

Szczegółowe rozkłady z poszczególnych przystanków można znaleźć na stronie MZDiK Radom.
Rozkłady linii 70 zostaną umieszczone na wszystkich obowiązujących dla niej przystankach na trasie.

TARYFA NA LINII 70:

Przejazdy autobusami linii 70 będą bezpłatne dla wszystkich pasażerów.
Zapraszamy do skorzystania z oferty komunikacji miejskiej podczas Święta Chleba.


http://komunikacja.radom....y_linii_70.html
z Gołębiowa 2 ;) ymm nie spodziewał bym sie tego;)
 
 
Gladzior 
Moderator


Dołączył: 09 Sty 2008
Posty: 994
Skąd: Radom
Wysłany: Nie Wrz 28, 2008 11:21 pm   



Heh pamiętacie "tamte" czasy? :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 10