.:: Forum :.. Strona Główna .:: Forum :..
Osoby zamieszczające wypowiedzi na Forum rozpowszechniają swoje wypowiedzi na własną odpowiedzialność. Każdy wyrażający swoje opinie na Forum ponosi odpowiedzialność za wszelkie roszczenia osób trzecich z tytułu naruszenia praw tych osób.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload
 Ogłoszenie 
WALCZYMY O WOJEWÓDZTWO RADOMSKIE       Regulamin Forum     Przydatne narzędzia i gadżety: Jak cytować artykuły z prasy? | Logotypy do cytowań

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Komunikacja miejska w Radomiu
Autor Wiadomość
gregory_z_radomia
[Usunięty]

Wysłany: Śro Sty 09, 2008 11:49 pm   Komunikacja miejska w Radomiu

Już wkrótce dowiemy się, kto będzie obsługiwał miejskie linie 1, 2, 5, 6 i 26. Oficjalne wyniki nie zostały jeszcze ogłoszone, lecz już wiadomo, że korzystniejsza ofertę złożyła firma ITS Michalczewski, która zaproponowała za 10 letnią umowę niecałe 79 mln zł, drugi z oferentów, Radomskie MPK zaproponowało ponad 99 mln zł. Daje to w pierwszym przypadku stawkę 4,58 zł za wozokilometr, a w drugim 5,77 zł.
Nowością w ogłoszonym przetargu będzie to, że autobusy przewoźnika, który zwycięży nie będą przyporządkowane jak było to do tej pory do obsługi konkretnej linii. Według nowej umowy na jednej linii będzie mogło jeździć nawet dwóch przewoźników. W specyfikacji przetargu określono dokładnie parametry techniczne autobusów, które będą dostarczone do Radomia. Ma to być 26 w pełni niskopodłogowych 12 metrowów pojazdów. Nad bezpieczeństwem pasażerów czuwać będzie monitoring składający się z czterech kamer, z których trzy mają swoim zasięgiem obejmować przedział pasażerski, a jedna ma obserwować drogę przed pojazdem. Pasażerowie będą informowani o kolejnych przystankach, głosowymi zapowiedziami oraz poprzez informacje wyświetlane na tablicach. Nowością jest wymóg klimatyzowania autobusu oraz zakaz naklejania cało powierzchniowych reklam. Jedyną niewiadomą jest marka autobusów, zaproponowanych przez oferentów, ponieważ nie było wymogu jej podawania. MPK musiałoby najpierw przeprowadzić przetarg, a ITS jeszcze prowadzi rozmowy z producentami.
 
 
wichajster

Dołączył: 09 Sty 2008
Posty: 338
Skąd: RADOM
Wysłany: Sob Sty 12, 2008 9:52 am   

Ten przetarg to kolejny milowy krok w KM w Radomiu.
Po kilku latach zastoju coś ruszyło. Przetargi tego typu pozwolą na szybszą wymianę taboru, oraz na wprowadzenie najnowszych systemów typu : monitoring klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej oraz systemy zapowiedzi przystanków wizualno – głosowe.
Cieszę się że w MZDiK „zdobyli się na odwagę” zorganizowania przetargu 10 letniego. :D :D :mrgreen:
 
 
gregory_z_radomia
[Usunięty]

Wysłany: Śro Sty 16, 2008 6:28 pm   MPK złożyło odwołanie.

Echo Dnia
AKTUALNOŚCI
16 stycznia 2008 - 10:30

Radom > Kiedy pojedziemy nowym autobusem?

W przetargu na obsługę linii miejskich w Radomiu nowoczesnymi autobusami wpłynął protest. Wydłuży to nieco całą procedurę przed oficjalnym ogłoszeniem zwycięzcy.

Przypomnijmy, że najkorzystniejszą ofertę w przetargu na obsługę linii komunikacji miejskiej złożyła firma International Transport Spedition z Radomia. Konkurenta miała tylko jednego. Było to Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji z Radomia.
Do północy z poniedziałku na wtorek przegrany przewoźnik miał prawo złożyć protest. Zrobił to w ostatniej chwili, więc teraz miasto musi sprawdzić zasadność tego odwołania. Później całą dokumentację będzie kontrolować prezes Urzędu Zamówień Publicznych. Dopiero po podpisaniu umowy z przewoźnikiem dowiemy się, jakiej marki pojazdy zamierza on sprowadzić do Radomia.

Przypomnijmy, że przetarg na obsługę kilku linii wiąże się z koniecznością zakupu przez zwycięzcę 26 niskopodłogowych autobusów z klimatyzacją, monitoringiem i głosowymi zapowiedziami przystanków. Wyjadą na trasy 1 sierpnia.

Biorąc pod uwagę sytuację w MPK oraz fakt złożenia odwołania, samo nasuwa się na myśl :"Tonący brzytwy się chwyta"
 
 
gregory_z_radomia
[Usunięty]

Wysłany: Pią Sty 25, 2008 6:49 pm   Re: MPK złożyło odwołanie.

gregory_z_radomia napisał/a:
Echo Dnia
AKTUALNOŚCI
16 stycznia 2008 - 10:30

Radom > Kiedy pojedziemy nowym autobusem?

W przetargu na obsługę linii miejskich w Radomiu nowoczesnymi autobusami wpłynął protest. Wydłuży to nieco całą procedurę przed oficjalnym ogłoszeniem zwycięzcy.

Przypomnijmy, że najkorzystniejszą ofertę w przetargu na obsługę linii komunikacji miejskiej złożyła firma International Transport Spedition z Radomia. Konkurenta miała tylko jednego. Było to Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji z Radomia.
Do północy z poniedziałku na wtorek przegrany przewoźnik miał prawo złożyć protest. Zrobił to w ostatniej chwili, więc teraz miasto musi sprawdzić zasadność tego odwołania. Później całą dokumentację będzie kontrolować prezes Urzędu Zamówień Publicznych. Dopiero po podpisaniu umowy z przewoźnikiem dowiemy się, jakiej marki pojazdy zamierza on sprowadzić do Radomia.

Przypomnijmy, że przetarg na obsługę kilku linii wiąże się z koniecznością zakupu przez zwycięzcę 26 niskopodłogowych autobusów z klimatyzacją, monitoringiem i głosowymi zapowiedziami przystanków. Wyjadą na trasy 1 sierpnia.

Biorąc pod uwagę sytuację w MPK oraz fakt złożenia odwołania, samo nasuwa się na myśl :"Tonący brzytwy się chwyta"



Protest w sprawie przetargu został odrzucony
Śledzimy dalsze losy przetargu na obsługę linii miejskich aż 26 nowoczesnymi autobusami. Protest złożony przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Radomiu po otwarciu ofert został odrzucony przez Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji. Nie oznacza to jednak, że to już koniec tego typu procedur. Przegrany przewoźnik może teraz wykorzystać - jeśli oczywiście zechce i znajdzie podstawy - następujący punkt z ogłoszenia o przetargu: ”Wykonawca wnosi odwołanie do prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w terminie 5 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia protestu lub upływu terminu do rozstrzygnięcia protestu, jednocześnie przekazując jego kopię zamawiającemu”. Oznacza to ni mniej, ni więcej tyle, że do 28 stycznia włącznie MPK będzie mogło jeszcze odwoływać się od odrzucenia jego protestu przez MZDiK. Na razie oficjalnie nie wiadomo, czego dotyczył ów protest.

Info z: http://komunikacja.radom....tent,15.html#31
 
 
gregory_z_radomia
[Usunięty]

Wysłany: Pią Lut 08, 2008 3:01 pm   Jadą, jadą zmiany

Jadą, jadą zmiany

Szykuje się prawdziwa rewolucja w komunikacji miejskiej. Autobusy mają być nowe, mają częściej jeździć, a ich trasy będą zmienione i wydłużone. O planowanych innowacjach z wiceprezydentem Igorem Marszałkiewiczem rozmawia Tomasz Dybalski.
- Na sesji Rady Miejskiej w minionym tygodniu zapowiedział Pan, że w ostatnim kwartale tego roku zmienią się trasy linii autobusowych. Czego możemy się spodziewać?
- Szykujemy bardzo poważną reformę komunikacji miejskiej. Od wielu lat nie było w niej żadnych zmian. Chcemy, by częstotliwość kursowania przynajmniej połowy linii autobusowych została zwiększona. Na poszczególnych liniach będzie od 1/6 do nawet 1/3 kursów więcej. Na przykład autobusy, które w tej chwili jeżdżą co 40 minut, będą kursowały co pół godziny. Na pewno kilka linii będzie miało wydłużone trasy, między innymi „siódemka", która dojedzie do szpitala na Józefowie; musimy lepiej skomunikować Gołębiów II z centrum. Jest to najbardziej dynamicznie rozwijające się osiedle. W tym przypadku rozważamy zmianę trasy jednej z linii albo uruchomienie zupełnie nowej. Lepiej obsługiwane będzie centrum miasta. Przez to, że wprowadziliśmy strefę płatnego parkowania, musimy przedstawić atrakcyjną ofertę dojazdu komunikacją zbiorową do centrum. Ustawione zostaną tam nowe przystanki, a na sto procent autobusy będą kursować przez ulice: Kilińskiego, Sienkiewicza na całej długości i Piłsudskiego. To spowoduje, że dojazd do śródmieścia, w tym do ulicy Żeromskiego, będzie znacząco lepszy. Strefy dojścia do przystanków przekraczają nawet 800 metrów. Docelowo nie powinno być to więcej niż 300.

- Rozwijają się tereny specjalnej strefy ekonomicznej na Wólce Klwateckiej i Wośnikach. Czy są plany związane z obsługą komunikacyjną tych dzielnic?
- Zaczniemy od Wólki Klwateckiej. Autobusy pojadą ulicami Kasztelańską i Mroza do nowej pętli przy blokach socjalnych. Tym samym obsłużą nie tylko obszar strefy, ale też umożliwią dojazd do mieszkań. W pierwszej fazie wdrażania zmian - w ostatnim kwartale tego roku - nie będzie zmian na Wośnikach. Tam, w związku z rozpoczynającymi się inwestycjami, na pewno zaistnieje potrzeba ich wprowadzenia, ale mniej więcej za dwa lata. W tej chwili autobusy woziłyby powietrze, to nie jest rozsądne. Jeszcze nie wiadomo, czy będzie to więcej kursów linii 5, przedłużenie linii 13, czy całkiem coś innego. Zależy to od tego, jak duże będą potrzeby przewozowe w tym rejonie.

- Trudno dojechać do centrum handlowego na Ustroniu. Autobusy linii 11 i 21 są zatłoczone. M1, mimo że prywatne, jest jednak dużym generatorem ruchu.
- Nie myślę, żeby wspierać M1. Gmina przygotowuje w tej chwili do sprzedaży działki przy ul. Radomskiego, gdzie docelowo ma powstać osiedle bloków wielorodzinnych. Powstanie tam około 1 tys. 300 mieszkań. Będziemy ulepszać dojazd w tym rejonie w chwili, kiedy wprowadzą się lokatorzy. Radomskiego ma być ulicą przelotową i na niej pojawi się autobus.

- Czy w związku z takimi zmianami podrożeją bilety?
- Zdrożeją bilety jednorazowe, ale stanieją okresowe. Wprowadzone zostaną nowe rodzaje biletów: trzy-, a nawet sześciomiesięczne. Ich cena będzie naprawdę korzystna. Chcemy zachęcić mieszkańców do regularnego korzystania z komunikacji miejskiej. Będzie też kompleksowa karta miejska. Ma służyć jako bilet okresowy, wejściówka na basen, karta biblioteczna. Przy jej pomocy będzie można płacić w strefie płatnego parkowania, bo parkomaty mogą być dozbrojone w czytniki kart. Rozmawiamy również ze wszystkimi szkołami wyższymi, aby karta służyła jako legitymacja studencka. Przy wejściach do szkół zostaną zainstalowane bramki i posiadanie takiej karty będzie dla ucznia konieczne, aby wejść do budynku. To ma uniemożliwić wchodzenie do szkół obcym niepożądanym osobom, ale również dać rodzicom możliwość sprawdzenia, czy i kiedy ich dziecko do szkoły weszło, a kiedy z niej wyszło. Karta miejska ma być kompleksowa, przydatna w wielu miejscach. W tym roku ogłosimy przetarg na wprowadzenie systemu w Radomiu i mam nadzieję, że ruszy on od początku 2009 r. Funkcję karty dostępowej do szkół chcemy uruchomić rok później.

Tomasz Dybalski

Źródło: 7 DNI
 
 
wichajster

Dołączył: 09 Sty 2008
Posty: 338
Skąd: RADOM
Wysłany: Pią Lut 08, 2008 9:31 pm   

Odnośnie postu Grześka. To pozostaje się tylko cieszyć :)
Spełniają się powoli marzenia aby KM w Radomiu znowu stanowiła wzór w Polsce :juppi
 
 
redoxygene
Gość
Wysłany: Sob Lut 09, 2008 1:20 am   A kto to:D

Nie bede pokazywal palcem, kto palce w tym czesciowo maczal:D
 
 
rj 
Site Admin


Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 2113
Skąd: Radom(Ustronie)/Kraków
Wysłany: Sob Lut 09, 2008 10:20 pm   

pokaż pokaż :faya
 
 
lexis.nexis


Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 325
Skąd: Radom/Wrocław
Wysłany: Pon Lut 11, 2008 5:32 pm   

Mnie zastanawia jedno. Dlaczego miasto chce budować w Rajcu pętlę linii 26, podczas gdy od wielu lat mieszkańcy Malenic nie mogą się doprosić autobusu miejskiego. Uważam że tutaj pierwszeństwo powinni mieć mieszkańcy Malenic.
 
 
redoxygene
Gość
Wysłany: Nie Lut 17, 2008 11:23 pm   hmyyyy.....

A ja znowu slyszalem, ze solarisy wlasnie dlatego, ze many juz maja i ich wkurzaja najdelikatniej mowiac:)
 
 
lexis.nexis


Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 325
Skąd: Radom/Wrocław
Wysłany: Sob Lut 23, 2008 5:56 pm   Jeszcze o Solarisach U12 CNG

Nie wiem czemu, ale nadal sporo najnowszych wozów CNG nie jeździ z uruchomionym systemem głosowej informacji pasażerskiej. Mam tu na myśli np. wóz nr 1030.
 
 
KY 
Moderator

Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 1726
Skąd: Borki
Wysłany: Sob Lut 23, 2008 8:10 pm   

A w niektórych "garbusach" to działa po prostu źle - np ostatnio w 11 na ulicy Limanowskiego informował mnie o przystanku Grzecznarowskiego/Świerkowa.
Ostatnio zmieniony przez KY Pon Lut 25, 2008 1:51 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
redoxygene
Gość
Wysłany: Pon Lut 25, 2008 12:02 am   Re: Jeszcze o Solarisach U12 CNG

lexis.nexis napisał/a:
Nie wiem czemu, ale nadal sporo najnowszych wozów CNG nie jeździ z uruchomionym systemem głosowej informacji pasażerskiej. Mam tu na myśli np. wóz nr 1030.


A juz Ci odpowiadam czemu-nikomu sie nie chce tego zrobic:) Ot takie proste-i tak w MPK nie dostana za to zadnej kary, wiec po co sie nadwyezac? Jako ciekawostke podam, ze informatory sa jeszcze na gwarancji:) A w calej nowej partii nie dzialaja. Przypuszczalnie kwestia zlego zaprogramowania.
 
 
wieczor 
Junior Admin

Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 907
Skąd: Radom
Wysłany: Czw Lut 28, 2008 8:23 pm   

redoxygene napisał/a:
wieczor napisał/a:
Prawdopodobnie ITS wybierze MANy, bo większość taboru mają właśnie od nich w Wawie i Radomiu.


I kto mial racje:P? Za www.komunikacja.radom.pl

Firma ITS kupi do Radomia Solarisy Urbino 12
Marka nowych autobusów, którymi będziemy jeździć od sierpnia tego roku, nie jest już tajemnicą. 28 lutego Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji podpisał umowę z firmą International Transport Spedition na obsługę linii miejskich. W każdy dzień powszedni będzie kursować 26 wyprodukowanych w bieżącym roku autobusów solowych. Zgodnie z zapowiedziami, ITS zaraz po podpisaniu umowy zdradził, jakie wozy zamierza kupić. Pogłoski o tym, że będą to akurat Solarisy Urbino 12, okazały się jak najbardziej prawdziwe. Tę informację podajemy już oficjalnie, bowiem przewoźnik tego samego dnia podpisał także umowę z firmą Solaris Bus&Coach z Bolechowa koło Poznania. Jak się dowiedzieliśmy, oferta tego producenta okazała się najbardziej atrakcyjna. ITS od dawna był związany z firmą MAN, lecz nowych pojazdów na pewno nie będzie serwisował u konkurencji. Kupno autobusów jest bowiem związane również z autoryzacją producenta na serwis. Solarisy będą oczywiście niskopodłogowe. Będą miały głosowe i wizualne zapowiedzi kolejnych przystanków, monitoring i klimatyzację całego wnętrza. Istotne zmiany zobaczymy również na zewnątrz. Nowe wozy nie będą już biało-niebieskie. Będą miały malowanie miejskie, czyli biel z czerwonymi pasami. Wyświetlacze będą diodowe, koloru pomarańczowego. Na szybach nie będzie żadnych reklam, nawet wykonanych z folii OWV, ponieważ nie pozwala na to umowa. Przewoźnik zamierza sprowadzić 27 pojazdów w lipcu, żeby od 1 sierpnia już zacząć wozić nimi pasażerów. Za każdy wykonany wozokilometr będzie dostawał 4,58 złotego netto. Cały 10-letni kontrakt opiewa aż na 78.899.660 złotych brutto. Obecnie trwają ustalenia, jakie numery taborowe dostaną nowe autobusy. Z naszych nieoficjalnych informacji wynika jednak, że prawdopodobnie będą one trzycyfrowe, zaczynające się od 1, na przykład 100-126 lub 101-127.

http://www.komunikacja.ra...tent,15.html#42


A jak tam wygląda sprawa z rodzajem zasilania? Diesel czy CNG?
_________________
wieczór
A może samochód na gaz ziemny? CNG FORUM
Blog Bractwa Rowerowego
 
 
redoxygene
Gość
Wysłany: Pon Mar 03, 2008 3:43 pm   Re: Jeszcze o Solarisach U12 CNG

lexis.nexis napisał/a:
Nie wiem czemu, ale nadal sporo najnowszych wozów CNG nie jeździ z uruchomionym systemem głosowej informacji pasażerskiej. Mam tu na myśli np. wóz nr 1030.


Chcialem doniesc, ze dzisiaj jechalem 1028 i wreszcie wszystko dzialalo:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 9