.:: Forum :.. Strona Główna .:: Forum :..
Osoby zamieszczające wypowiedzi na Forum rozpowszechniają swoje wypowiedzi na własną odpowiedzialność. Każdy wyrażający swoje opinie na Forum ponosi odpowiedzialność za wszelkie roszczenia osób trzecich z tytułu naruszenia praw tych osób.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload
 Ogłoszenie 
WALCZYMY O WOJEWÓDZTWO RADOMSKIE       Regulamin Forum     Przydatne narzędzia i gadżety: Jak cytować artykuły z prasy? | Logotypy do cytowań

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Optymalizacja tras komunikacji miejskiej
Autor Wiadomość
gawu7 
Radom

Dołączył: 27 Maj 2012
Posty: 192
Skąd: Radom/Warszawa
Wysłany: Sob Paź 19, 2013 1:27 am   

Nie pamiętam dokładnie, ale chyba obiło mi się o uszy że MZDIK rozważy utworzenie stałej linii na bazie Z23. Zastanawiałem się jaki mógłby być najbardziej optymalny przebieg.
:arrow: USTRONIE, Grenandierów, Gagarina, Jana Pawła II, Grzecznarowskiego, Radomskiego, Wyścigowa, Idalińska, Źródłowa, Studzienna, Witkacego, Drzymały, Wiejska, Południowa, Gajowa, MŁODZIANÓW

> Wreszcie coś obsługujące wnętrze Ustronia
> Obsługa na Radomskiego
 
 
Wolfchen 
Pieszy kierowca ;)


Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 3793
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Paź 19, 2013 4:25 pm   

gawu7 napisał/a:
Grenandierów, Gagarina
Przejazd autobusu w relacji Grenadierów - Gagarina odpada, za wąsko i za dużo zaparkowanych samochodów. W przeciwnym kierunku za to bez problemu można wytrasować kurdupla a nawet i solówkę. Tak więc trasa by wychodziła taka: Grzecznarowskiego > JP II > Gagarina > Grenadierów > PCK > Grzecznarowskiego. To tyle z technicznego punktu widzenia.

gawu7 napisał/a:
Radomskiego
Wjazd w Radomskiego jest, ale nie ma wyjazdu, który musi odbywać się przez Białą.

gawu7 napisał/a:
Wyścigowa, Idalińska
Przy kościele jest bardzo wąsko, stała linia najpewniej by trafiła na Rzeszowską.
gawu7 napisał/a:
Wiejska, Południowa, Gajowa, MŁODZIANÓW
Tego odcinka, to ja już nie rozumiem. Kompletnie bezsensowny dubel linii 6 (uczniowie chyba mają nogi i przejdą sobie te parę metrów do Wiejskiej bez problemu).

gawu7 napisał/a:
Wreszcie coś obsługujące wnętrze Ustronia
Dobrze określiłeś - "coś". Jednak pożytek by był zerowy, gdyż ta linia by jedynie pozwoliła na dojechanie mieszkańców bloków na Grenadierów do M1... Sensu nie widzę żadnego.
gawu7 napisał/a:
Obsługa na Radomskiego
Strefa dojścia zarówno do ulicy Grzecznarowskiego, jak i Wyścigowej.

:arrow: Ja bym taką linię widział na innej trasie, mianowicie

[wybrane kursy, jeśli gmina Kowala da kasę: TRABLICE - Wiejska - ] GODÓW - Drzymały - Witkacego - Studzienna - Źródłowa - Grzebieniowa - Nowowitkacego - * - Wyścigowa - Jana Pawła II - Grzecznarowskiego - Dowkontta - Poniatowskiego - DW. PKP

* - w dni nauki szkolnej podjazd pod szkołę na Wyścigowej, ideałem by była zawrotka, w ostateczności kryterium uliczne.

===

Swoją drogą, czy nie można linii 3 zakrańcować w formie kryterium ulicznego, tj. Radomskiego - Świerkowa - Biała - Wyścigowa? Oszczędzi się sporo kilometrów, basen będzie obsłużony, a na Radomskiego jest zatoczka pod basene, więc autobus ma gdzie stać...
_________________
[M2] 7 9 22 24 25 111 117 118 127 158 185 318 N22 N24 N72
 
 
 
redoxygene 
Moderator


Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 2547
Skąd: Radom
Wysłany: Sob Paź 19, 2013 7:51 pm   

Ja bym bardziej myślał o jakiejś dowozówce z Janiszpola przez Malczewy-srewy, Sołtykowy na Ustronie, czy Prędocinek.
 
 
Wolfchen 
Pieszy kierowca ;)


Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 3793
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Paź 19, 2013 9:07 pm   

Tak też można, przez Banacha - Źródłową i dalej, ale wtedy pomijamy Drzymały.

No i jednak bym dociągnął do dworca - z Ustronia blisko, a dworzec jest najważniejszym węzłem przesiadkowym.
_________________
[M2] 7 9 22 24 25 111 117 118 127 158 185 318 N22 N24 N72
 
 
 
gawu7 
Radom

Dołączył: 27 Maj 2012
Posty: 192
Skąd: Radom/Warszawa
Wysłany: Sob Paź 19, 2013 10:27 pm   

Wolfchen napisał/a:
Przejazd autobusu w relacji Grenadierów - Gagarina odpada, za wąsko i za dużo zaparkowanych samochodów. W przeciwnym kierunku za to bez problemu można wytrasować kurdupla a nawet i solówkę.

Myślę że kurdupel w relacji Grenandierów-Gagarina by sobie spokojnie poradził, solówka faktycznie miała by problem. Myśląc o tej trasie nawet nie brałem solówki pod uwagę.

Wolfchen napisał/a:
Wjazd w Radomskiego jest, ale nie ma wyjazdu, który musi odbywać się przez Białą.

O tym szczególe faktycznie zapomniałem, chyba ten remont mnie zmylił

Wolfchen napisał/a:
Przy kościele jest bardzo wąsko, stała linia najpewniej by trafiła na Rzeszowską.

Fakt, jest wąsko, ale obecnie autobus tamtędy jeździ więc można

Wolfchen napisał/a:
ta linia by jedynie pozwoliła na dojechanie mieszkańców bloków na Grenadierów do M1

Myślałem bardziej o przesiadce na przystanku Jana Pawła/Sandomierska

Wolfchen napisał/a:
Tego odcinka, to ja już nie rozumiem

W żaden sposób nie myślałem o szkole, tylko o puszczeniu jej w stronę przejazdu, w tym momencie niemożliwe bo nawet nie byłoby gdzie pętli zrobić
 
 
Wolfchen 
Pieszy kierowca ;)


Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 3793
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Paź 20, 2013 12:04 am   

gawu7 napisał/a:
Myślę że kurdupel w relacji Grenandierów-Gagarina by sobie spokojnie poradził, solówka faktycznie miała by problem.
To, ze fizycznie przejedzie nie oznacza, że można tamtędy puszczać.
gawu7 napisał/a:
Fakt, jest wąsko, ale obecnie autobus tamtędy jeździ więc można
Bo obecnie jeździ tamtędy "awaryjnie". Do stałego puszczenia tamtędy linii jest za wąsko.
gawu7 napisał/a:
Myślałem bardziej o przesiadce na przystanku Jana Pawła/Sandomierska
Nie dość, że naokoło, to jeszcze z lataniem przez kładkę. O wiele lepiej czasowo wychodzi dojście do przystanków na Grzecznarowskiego (max 10 minut).
gawu7 napisał/a:
W żaden sposób nie myślałem o szkole, tylko o puszczeniu jej w stronę przejazdu, w tym momencie niemożliwe bo nawet nie byłoby gdzie pętli zrobić
Bez sensu, tam to by się przydała właśnie linia przez przejazd (a przy okazji ograniczenie ruchu samochodów przez Gajową i Wjazdową).
_________________
[M2] 7 9 22 24 25 111 117 118 127 158 185 318 N22 N24 N72
 
 
 
Wolfchen 
Pieszy kierowca ;)


Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 3793
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro Lut 12, 2014 3:40 pm   

Z wątku o komunikacji regionalnej:
redoxygene napisał/a:
Co do 26 - może wreszcie się ją jakoś uprzydatni dla miasta?

Zamierzam w tej sprawie coś skrobnąć do MZDiK, więc prosiłbym o sugestie rozwiązań ;)

Na chwilę obecną wymyśliłem coś takiego:
26
MYŚLISZEWICE - ... - Kelles-Krauza - Malczewskiego >Wałowa > Lekarska > Tochtermana (powrót: < Żeromskiego) - Traugutta - DW. PKP
Przystanek dla wysiadających na placu (3 stanowisko), postój i przystanek dla wsiadających na Traugutta przy budzie MZDiK.

Janiszew. Tu już rozważam 4 warianty:
- linia 19, wybrane kursy: Malczewskiego - Wernera - Zielona - JANISZEW
- linia 10, wybrane kursy: Langiewicza - Sarnia - Zielona - JANISZEW
- linia 10, wybrane kursy: Czarnieckiego - Wernera - Zielona - JANISZEW
- linia 15, wybrane kursy: Wernera - Zielona - JANISZEW
Optymalne wydaje mi się rozwiązanie z linią 19, bo nie pomijamy praktycznie żadnego przystanku...

:arrow: Choć mam dziwne przeczucie, że jak przyjdzie co do czego, to MZDiK pójdzie na łatwiznę i po prostu przerzuci 26 na Obozisko... :evil:
_________________
[M2] 7 9 22 24 25 111 117 118 127 158 185 318 N22 N24 N72
 
 
 
Psycho_Mantis 
Moderator


Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 2185
Skąd: Radom (Os. Południe)
Wysłany: Śro Lut 12, 2014 5:22 pm   

Wolfchen napisał/a:
postój i przystanek dla wsiadających na Traugutta przy budzie MZDiK.

Czy przypadkiem całym celem zabawy z trzecią wyspą było właśnie uniknięcie takiej sytuacji?
Ech....
_________________
Os. Południe w Radomiu:
> https://www.facebook.com/Os.Poludnie
> http://www.OsiedlePoludnie.pl
 
 
Wolfchen 
Pieszy kierowca ;)


Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 3793
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro Lut 12, 2014 6:14 pm   

Celem zabawy z trzecią wyspa było zgrupowanie przystanków przelotowych na placu dworcowym. Nie dotyczyło to przystanków końcowych, na których stoją autobusy (vide: linia 18).

Jak sobie wyobrażasz postój na stanowisku trzecim? Bo ja nijak tego nie widzę... :roll:
_________________
[M2] 7 9 22 24 25 111 117 118 127 158 185 318 N22 N24 N72
 
 
 
redoxygene 
Moderator


Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 2547
Skąd: Radom
Wysłany: Śro Lut 12, 2014 7:45 pm   

Wolfchen napisał/a:
więc prosiłbym o sugestie rozwiązań ;)


A moja sugestia byłaby dość prosta, kiedyś o tym pisałem. 26 to była linia podmiejska, która po prostu została znumerkowana. Nie pełniła żadnej roli dla ukłądu miejskiego i do dziś pełni znikomą.
Za to linia 10 dziś jest wg mnie jedyną, na której gdyby zwiększyć częstotliwość, to miałaby o wiele więcej pasażerów. Już nie robi wycieczki koło cmentarza i sprawnie jedzie w kierunku PKP z rejonu Zamłynia. Do tego na Wacynie za chwilę powstanie szpital i przenosi się szkoła. 10 również dużo szybciej dowiezie do PKP ludzi z samego serca Potoku i z Gołębiowa I. Dlatego też uważam, że najkorzystniej byłoby 26... zlikwidować i połączyć z 10. 10 pojechałaby co 20 minut z wybranymi kursami do Myśliszewic i Janiszewa.
O zmianie trasy w rejonie Potoku dla 1 i 10 już nie wspominam w kontekście tej zmiany, czyli Grzybowska- Katowicka- Zbrowskiego.
Ostatnio zmieniony przez redoxygene Śro Lut 12, 2014 7:48 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Psycho_Mantis 
Moderator


Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 2185
Skąd: Radom (Os. Południe)
Wysłany: Śro Lut 12, 2014 7:45 pm   

Cytat:
Celem zabawy z trzecią wyspa było zgrupowanie przystanków przelotowych na placu dworcowym. Nie dotyczyło to przystanków końcowych, na których stoją autobusy (vide: linia 18).

Nie, celem zabawy było zgrupowanie wszystkich przystanków i umożliwienie łatwiejszych przesiadek. Nie zaczynajmy kombinować z wyrzucaniem ponownie busów na Traugutta.
_________________
Os. Południe w Radomiu:
> https://www.facebook.com/Os.Poludnie
> http://www.OsiedlePoludnie.pl
 
 
redoxygene 
Moderator


Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 2547
Skąd: Radom
Wysłany: Śro Lut 12, 2014 7:49 pm   

^^ Zwłaszcza w kontekście likwidacji DLP, gdzie ci przewoźnicy swobodnie mogą sobie korzystać z tej dodatkowej zatoki na Traugutta.
 
 
Wolfchen 
Pieszy kierowca ;)


Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 3793
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro Lut 12, 2014 11:58 pm   

Psycho_Mantis napisał/a:
Nie, celem zabawy było zgrupowanie wszystkich przystanków i umożliwienie łatwiejszych przesiadek.
No to to zrobiono. Ale jak możesz na mapce zobaczyć, końcowy 18 został tam, gdzie był. Na placu dworcowym nie ma miejsca na kraniec z postojem po prostu.
_________________
[M2] 7 9 22 24 25 111 117 118 127 158 185 318 N22 N24 N72
 
 
 
dybal 

Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 541
Skąd: płynie prąd?
Wysłany: Czw Lut 13, 2014 12:10 am   

A szkoda, bo kiedy parking był płatny najpierw 5 zł, a potem 3,69 okazało się, że wcale nie jest niezbędny i zatokę po drugiej stronie placu spokojnie można było wykorzystać na przystanek końcowy 18.
_________________
There's probably no god, now stop worrying and enjoy your life!
 
 
Wolfchen 
Pieszy kierowca ;)


Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 3793
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Lut 13, 2014 10:39 am   

No jak parking by skasowali, to oczywiście, jedno stanowisko się znajdzie. Moim zdaniem tego parkingu tam być nie powinno, na dawnej rampie towarowej jest przecież spory parking, dogadać się z KMami i będzie bdb.
_________________
[M2] 7 9 22 24 25 111 117 118 127 158 185 318 N22 N24 N72
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 9