.:: Forum :.. Strona Główna .:: Forum :..
Osoby zamieszczające wypowiedzi na Forum rozpowszechniają swoje wypowiedzi na własną odpowiedzialność. Każdy wyrażający swoje opinie na Forum ponosi odpowiedzialność za wszelkie roszczenia osób trzecich z tytułu naruszenia praw tych osób.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload
 Ogłoszenie 
WALCZYMY O WOJEWÓDZTWO RADOMSKIE       Regulamin Forum     Przydatne narzędzia i gadżety: Jak cytować artykuły z prasy? | Logotypy do cytowań

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
PKP 25 | Trójmiasto n. Kamienną - Rzeszów
Autor Wiadomość
rj 
Site Admin


Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 2113
Skąd: Radom(Ustronie)/Kraków
Wysłany: Nie Lip 31, 2011 2:38 pm   

Z wypowiedzi norka przebija garść konkretnych wniosków:
Statystycznego podróżnego mało interesuje kto zarządza akurat tym kawałkiem infrastruktury a kto tym 5m dalej. A mnogość spółek (rosnąca) odpowiedzialnych za różne sprawy nie służy jak widać poprawie efektywności zarządzania. Przed wojną był jeden podmiot (PKP) i jakoś się wszystko nie tylko kręciło ale i rozwijało. W PRL-u też był jeden podmiot i jakoś nie doprowadzono infrastruktury kolejowej do takiego stanu jak obecnie.
_________________
Kolej na Radom !
 
 
redoxygene 
Moderator


Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 2547
Skąd: Radom
Wysłany: Nie Lip 31, 2011 3:11 pm   

Z wypowiedzi norka przede wszystkim bije cały czas niewiedza. Na drugim miejscu totalne radomskie malkontectwo - to nie jest przecież tak, że on nakreśla swoje wnioski próbując nawet wybić się na obiektywizm.
Co do PKP i jej widocznego rozkładu w tzw. "wolnej Polsce" - po PRLu instytucja państwa, prawa i zarządzania różnymi obszarami zaczęła się rozkładać w wyjątkowo wielu obszarach. Jeśli chodzi o samą strukturę "jednolitego PKP", to niestety, ale trzeba przyznać, że ten model, pomimo rozwoju, nie był wydajny.
 
 
rj 
Site Admin


Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 2113
Skąd: Radom(Ustronie)/Kraków
Wysłany: Nie Lip 31, 2011 4:55 pm   

Ale obecny model jest jeszcze mniej efektywny. I strasznie drogi bo stanowisk dyrektorow, zastepcow etc bez liku. Moim zdaniem wystarczylaby spokojnie jedna s-ka (a moze nie s-ka ale agenda na wzor GDDKiA) zajmujaca sie infrastruktura: dworcami, torami, energetyką etc.
_________________
Kolej na Radom !
 
 
redoxygene 
Moderator


Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 2547
Skąd: Radom
Wysłany: Nie Lip 31, 2011 7:19 pm   

Jasne, że ta jest jeszcze mniej efektywna. Skopana została nie tylko kolej, ale również np. szeroko pojęty sektor telekomunikacji...
Spółka infrastrukturalna w rękach państwa jako całość to właśnie jest model najbardziej pożądany wg mnie. Cała reszta pod młotek.
 
 
Wolfchen 
Pieszy kierowca ;)


Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 3793
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Sie 01, 2011 9:22 pm   

Ja to od dawna uważam, że PKP PLK powinno zostać przekształcone na coś w rodzaju GDDKiA...

:arrow: Co do Norka i jego spostrzeżeń: jeśli nie liczyć naszego kochanego peronu 1, to 2 i 3 nie jest taki tragiczny. Dla tych, co uważają inaczej, pouczająca moze być wizyta na dworcu Warszawa Zachodnia - wczoraj w przejściu podziemnym szumiało tam jezioro... :thd
_________________
[M2] 7 9 22 24 25 111 117 118 127 158 185 318 N22 N24 N72
 
 
 
norek 


Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 792
Skąd: radom
Wysłany: Nie Sie 07, 2011 6:58 pm   

Tak,są gorsze dworce,nawet w tych większych i bogatszych miastach.Ale dlaczego Radom ma być zawsze w tej gorszej grupie?Z dw.PKS też jest byle jak,ile lat już stoi nie wykończony bo się niektórzy ni mogą dogadać.
 
 
rj 
Site Admin


Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 2113
Skąd: Radom(Ustronie)/Kraków
Wysłany: Sob Wrz 17, 2011 12:07 pm   



Koniec stacji kolejowej w Sandomierzu ? Nie ma pieniędzy na odbudowę po powodzi

Jeszcze pod koniec ubiegłego roku zapewniano, że jest 70 milionów złotych na odbudowę popowodziowych zniszczeń…Dzisiaj nie ma złotówki. Odbudowy na razie nie będzie

Piotr Małek, zastępca dyrektora Zakładu Linii Kolejowych w Skarżysku Kamiennej powiedział, że nie wiadomo kiedy kolej zainwestuje w odbudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym, czyli przywróci sandomierskiej stacji dawną świetność.

– Polskie Linie Kolejowe na ten cel na razie nie mają pieniędzy – informuje Małek. W tym roku w Sandomierzu zostanie jedynie odbudowana tak zwana podstacja trakcyjna, aby poziom zasilania trakcji był bardziej stabilny.

Jesienią ubiegłego roku przedstawiciele kolei z dumą mówili, że mają 70 milionów. Pieniądze jednak nie trafiły na modernizację sandomierskiej stacji.

OGROM ZNISZCZEŃ

19 maja i z początkiem czerwca ubiegłego roku, woda z rozmytego wału w Koćmierzowie zalała stację kolejową w Sandomierzu. Podczas pierwszej fali powodziowej, woda doszczętnie zniszczyła infrastrukturę elektryczną. Pozalewała silniki zwrotnic, z ziemi powyrywała przewody. W budynku nastawni przy ulicy Trześniowskiej ucierpiała tak zwana przekaźnikownia, serce stacji. To tam znajdowała się automatyka, strzegąca bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Woda podmyła torowisko na stacji, a na trasie Zalesie Gorzyckie - Sandomierz (od mostu ko-lejowego) ucierpiało 150 metrów szlaku. Polskie Koleje Państwowe tylko na samej stacji w Sandomierzu oszacowały zniszczeni na ponad 50 milionów złotych. Zaraz po ustąpieniu wody, w pierwszej kolejności uruchomiono połączenie od strony Skarżyska, aby umożliwić ruch pociągów z piaskiem do huty szkła. Kolei zależało na utrzymaniu klienta, jakim jest huta. Jesienią ubiegłego roku przywrócono ruch pociągów towarowych na szlaku Sandomierz – Sobów i Furmany (województwo podkarpackie). Teraz przejazd pociągów przez Sandomierz odbywa się dwoma torami, tak zwanymi zasadniczymi, numer 1 i 2. Pociągi towarowe jeżdżą na sygnalizację zastępczą, a sterowanie ruchem jest prowizoryczne i nie zapewnia dostatecznego bezpieczeństwa. Piotr Małek podkreśla, że takie rozwiązanie na dłuższą metę jest mało komfortowe.

PIENIĘDZY NIE MA

Podczas powodzi ucierpiały urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Remontowanie ich jest nieopłacalne. Wszystko trzeba wybudować od nowa. Przykładowo silniki do automatycznego przekładania zwrotnic muszą trafić na złom. Żadna z części nie może być użyta ponownie.

O modernizacji stacji kolejowej w Sandomierzu mówiło się już przed powodzią. Stacja miała zostać przygotowana do większych prędkości, co oznacza likwidację niektórych torów i wymianę zwrotnic. - Chcemy je przystosować do prędkości 120 kilometrów na godzinę – mówi Małek.

Jak informowano nas jesienią ubiegłego roku, procedury przetargowe na pełną modernizację stacji miały ruszyć z początkiem 2011 roku. Dotychczasowe urządzenia sterowania ruchem oparte na tak zwanych przekaźnikach miały zastąpić komputery. Pieniędzy nadal nie ma i przetargów na razie nie będzie. Kiedy będą ? Nikt na to pytanie nie potrafi odpowiedzieć.

Źródło: Echo Dnia
_________________
Kolej na Radom !
 
 
rj 
Site Admin


Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 2113
Skąd: Radom(Ustronie)/Kraków
Wysłany: Czw Gru 01, 2011 1:56 pm   



Będą pociągi w Sandomierzu, ale nie będzie dworca

Jak poinformowało Radio Kielce, reaktywacja połączeń do i z Sandomierza to duże udogodnienie dla mieszkańców. Będą jednak i niedogodności – zabraknie dworca kolejowego.

Przez Sandomierz będą jeździły pociągi w relacji Warszawa Wschodnia – Przemyśl. PKP Intercity na razie nie planuje uruchomienia kas w Sandomierzu. Nie będzie także automatów do sprzedaży biletów. Rzeczniczka PKP Intercity zapowiedziała jednak, że jeśli będzie wysoka frekwencja, to spółka wystąpi o udostępnienie pomieszczenia na kasy biletowe. Póki co bilety trzeba będzie kupować przez Internet albo u konduktora.

Budynek dworca kolejowego w Sandomierzu jest przeznaczony pod wynajem. Burmistrz Sandomierza Marek Bronkowski uważa, że trzeba będzie wznowić rozmowy z kolejarzami w kwestii budynku.

Źrodło: Rynek Kolejowy
_________________
Kolej na Radom !
 
 
Wolfchen 
Pieszy kierowca ;)


Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 3793
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Gru 01, 2011 11:02 pm   

Dla dwóch pociągów na dobę, to by się chyba nie opłacało nawet kasy robić... :roll:
_________________
[M2] 7 9 22 24 25 111 117 118 127 158 185 318 N22 N24 N72
 
 
 
rj 
Site Admin


Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 2113
Skąd: Radom(Ustronie)/Kraków
Wysłany: Pią Gru 30, 2011 2:53 pm   



Nie ma pieniędzy na stację Sandomierz

Radomscy społecznicy nie ścierpieli braku remontu infrastruktury stacji kolejowej Sandomierz w ciągu linii kolejowej nr 25. Wysłali list do Ministerstwa Transportu i otrzymali odpowiedź: Nie ma na to pieniędzy.


Urządzenia sterowania ruchem kolejowym na stacji Sandomierz zostały zniszczone podczas powodzi w 2010 roku. Łącznie z podmytymi torami, zalanymi zwrotnicami, i uszkodzoną elektroniką i stacją przekaźnikową, straty sięgnęły 50 milionów złotych. Jesienią ubiegłego roku przywrócono ruch pociągów towarowych na szlaku Sandomierz – Sobów i Furmany (województwo podkarpackie). Teraz przejazd pociągów przez Sandomierz odbywa się dwoma torami zasadniczymi. Pociągi towarowe jeżdżą na sygnalizację zastępczą, a sterowanie ruchem jest prowizoryczne i nie zapewnia dostatecznego bezpieczeństwa - informowało "Echo Dnia". W efekcie pociągi jeżdżą z prędkością 20 km/h.

- Stacja Sandomierz jest obecnie jednym z ostatnich „wąskich gardeł” na magistrali łączącej Warszawę via Radom, Skarżysko-Kamienną i Ostrowiec Św. z podkarpaciem i jej modernizacja (niezwykle ważna w perspektywie zbliżających się mistrzostw Euro-2012) – w naszym odczuciu – powinna być jednym z priorytetów w zakresie remontów infrastruktury kolejowej - napisało w liście stowarzyszenie "Radomskie Inwestycje". Otrzymało już odpowiedź z resortu:

W ramach zadania inwestycyjnego pn. „Odbudowa infrastruktury kolejowej na stacji Sandomierz oraz linii nr 25 w związku z usuwaniem skutków powodzi, która wystąpiła w 2010 r.” zaplanowano wykonanie następującego zakresu prac:


•Opracowanie dokumentacji stanu technicznego obiektów inżynieryjnych na odcinku Zalesie Gorzyckie – Sobów;
•Opracowanie dokumentacji i wykonanie na jej podstawie przebudowy obiektów inżynieryjnych na odcinku Zalesie Gorzyckie – Sobów;
•Odbudowanie popowodziowej infrastruktury kolejowej na stacji Sandomierz i linii nr 25;
•Odbudowanie popowodziowe stacyjnych i liniowych urządzeń srk (sterowania ruchem kolejowym) wraz z urządzeniami towarzyszącymi na stacji Sandomierz i linii nr 25;
•Odbudowanie popowodziowe budynku nastawni dysponującej na stacji Sandomierz.
Ze względu na ograniczone w porównaniu z potrzebami środki finansowe, powyższy zakres robót rewitalizacyjnych nie został dotąd zrealizowany - odpowiada Ministerstwo Transportu. Nie podano terminu remontu. Na zniszczonej stacji modernizowane będą za to tory.

- Zgodnie z przyjętym przez Radę Ministrów dokumentem „Wieloletni Programem Inwestycji Kolejowych do roku 2013 z perspektywą do roku 2015”, planowany jest do realizacji projekt pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko Kamienna – Ocice”. W ramach realizacji tego projektu, w latach 2014 – 2015 planowana jest, m.in. modernizacja torów nr 1 i 2 na stacji Sandomierz wraz z robotami okołotorowymi i wymianą rozjazdów. Planuje się, że zadanie sfinansowane zostanie ze środków budżetu państwa oraz środków Funduszu Kolejowego - informuje rzecznik ministerstwa Mikołaj Karpiński.

Źródło: Rynek Kolejowy
_________________
Kolej na Radom !
 
 
rj 
Site Admin


Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 2113
Skąd: Radom(Ustronie)/Kraków
Wysłany: Wto Sty 03, 2012 10:36 pm   



Przetarg na dokumentację do elektryfikacji linii nr 71

PKP Polskie Linie Kolejowe Centrum Realizacji Inwestycji ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej na elektryfikację linii kolejowej nr 71 Ocice - Rzeszów.

Przedmiotem przetargu jest przygotowanie dokumentacji projektowej na elektryfikację linii kolejowej nr 71 Ocice - Rzeszów w ramach zadania "Modernizacja linii kolejowej Rzeszów - Warszawa przez Kolbuszową."

Projekt podzielony jest na 6 etapów. Ukończenie pierwszego etapu ma nastąpić do 30 marca 2012 roku, a ostatniego do 15 listopada 2012 roku.

Oferty należy złożyć w siedzibie PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji, Pl. Matejki 12, pokój nr 213, II piętro, w terminie do dnia 14 lutego 2012 r. do godz. 10:00. Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie zamawiającego 14 lutego o godz. 10:30.

Jedynym kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty jest cena

Źródło: Rynek Kolejowy
_________________
Kolej na Radom !
 
 
rj 
Site Admin


Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 2113
Skąd: Radom(Ustronie)/Kraków
Wysłany: Nie Kwi 22, 2012 8:51 pm   



Będzie remont linii Starachowice – Ćmielów

Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK rozpisało przetarg na modernizację linii kolejowej nr 25 Łódź Kaliska-Dębica, na szlaku Starachowice-Kunów od km 161,698 do km 181,990 oraz na szlaku Bodzechów – Ćmielów od km 198,000 do km 200,000 leży na terenie województwa świętokrzyskiego.

Wspomniana linia jest linią zelektryfikowaną, dwutorową, pierwszorzędną i posiada status linii kolejowej znaczenia państwowego, jest administrowana i eksploatowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe Zakład Linii Kolejowych w Skarżysku Kamiennej. Linia została zaprojektowana prędkości 100 km/godz., ale obecnie ze względu na zły stan infrastruktury na szlaku obowiązują ograniczenia nawet do 30 km/godz.

Zamówienie obejmuje wymianę nawierzchni torowej, przebudowę stacji Starachowice Wschodnie, mechaniczne oczyszczenie podsypki z uzupełninie nowym tłuczniem, odwodnienie toru oraz skarpy, karczowanie drzew i krzewów, przebudowę mostu kolejowego w km 171,733 oraz powiązaną z tym zmianę geometrii toru, a także przebudowę rozjazdów i obiektów inżynieryjnych, jak również urządzeń srk.

Termin składania ofert upływa 7 maja 2012 r. o godzinie 11:30. O wyborze oferty zadecyduje najniższa cena.

Źródło: Rynek Kolejowy
_________________
Kolej na Radom !
 
 
rj 
Site Admin


Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 2113
Skąd: Radom(Ustronie)/Kraków
Wysłany: Wto Lip 31, 2012 3:16 pm   



PKP Intercity: Zmiany w ofercie krajowej i międzynarodowej w wybranych relacjach

(...) Od poniedziałku, 23 lipca, osoby podróżujące pociągiem TLK na odcinku Skarżysko-Kamienna – Przeworsk (przez Sandomierz) płacą za bilety nawet do 30% taniej. Trasa została włączona do odcinków obowiązywania oferty Bilet Rewelacyjny. (...)

Źródło: Rynek Kolejowy
_________________
Kolej na Radom !
 
 
Wolfchen 
Pieszy kierowca ;)


Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 3793
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Wrz 15, 2012 11:37 pm   

Fragment tekstu Rynku Kolejowego: http://www.rynek-kolejowy...u_przewozow.htm Jako ciekawostkę podam, iż proponowane jest zbudowanie linii z Radomia na południe, w kierunku Starachowic (z pominięciem Szydłowca, Skarżyska)
_________________
[M2] 7 9 22 24 25 111 117 118 127 158 185 318 N22 N24 N72
 
 
 
Psycho_Mantis 
Moderator


Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 2185
Skąd: Radom (Os. Południe)
Wysłany: Sob Wrz 15, 2012 11:45 pm   

Wolfchen napisał/a:
Fragment tekstu Rynku Kolejowego: http://www.rynek-kolejowy...u_przewozow.htm Jako ciekawostkę podam, iż proponowane jest zbudowanie linii z Radomia na południe, w kierunku Starachowic (z pominięciem Szydłowca, Skarżyska)

O matko, o którędy miałaby ona być wyprowadzona z Radomia? :D
Ja bym się bardziej ucieszył na obwodnicę towarową na wschodzie.
_________________
Os. Południe w Radomiu:
> https://www.facebook.com/Os.Poludnie
> http://www.OsiedlePoludnie.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 10